آموزش حضوری زیر ذره‌بین آموزش و پرورش/ ۲۰ هزار مدرسه مورد بازدید قرار گرفتند

تهران-ایرنا-سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: میزان بازدیدهای انجام شده از آموزش‌های حضوری مدارس، به بیش از۲۰ هزار واحد آموزشی رسیده است.

به گزارش گروه جامعه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، سید مجتبی هاشمی اظهارکرد: هم‌زمان با آغاز فرآیند آموزش‌های حضوری که از ۱۴ فروردین ماه و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، صورت گرفته است، طرح نظارت و ارزیابی از روند آموزش‌های حضوری نیز درهمه استان‌ها با حضور میدانی در مدارس آغاز شد.

وی با اشاره به ارزیابی و نظارت از ۱۰ هزار مدرسه در نخستین روز آموزش‌های حضوری در قالب ۳۲شاخص تعریف شده، تصریح کرد:  بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، میزان حضور دانش آموزان در مدارس ۸۵درصد و کادر آموزشی ۹۹درصد است.

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان این که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانش آموزان در مدارس کشور حدود ۹۷درصد و در بین کارکنان آموزشی و اداری نیز ۹۸درصد است، خاطرنشان کرد: اطلاعات حاصل از تحلیل نتایج، پس از استخراج، جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف، شناسایی مسائل و مشکلات احتمالی برای ایجاد راهبردهای جدید در اختیار مراجع ذیربط قرار خواهد گرفت.

هاشمی ادامه داد: همچنان تلاش برای آموزش حضوری ۱۰۰درصدی دانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی آنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا،  احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ششم فروردین ماه در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، تاکید کرد: همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند.

براین اساس آموزش و پرورش دستورالعمل حضوری شدن مدارس را روز نهم فروردین ماه به ادارات کل مناطق و استان‌ها ابلاغ کرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز  ۱۴ فروردین تاکید کرد: همه دانش‌آموزان با حفظ و رعایت مسائل بهداشتی در کلاس‌های درس حاضر شوند و خانواده‌ها نیز همکاری لازم را در این باره انجام دهند تا هم زمان با بهار طبیعت و بهار قرآن، بهاری نو در نظام تعلیم و تربیت را نیز رقم بزنیم.

براین اساس مدارس سراسر کشور از روز ۱۴ فروردین ماه آموزش حضوری را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha