۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84711502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه حوزه علوم پزشکی کردستان

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۸
کد خبر: 84711502
خبرهای کوتاه حوزه علوم پزشکی کردستان

سنندج- ایرنا- کشف و ضبط بیش از ۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در سنندج، انتصاب سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار و بستری بودن ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانها، سه خبر حوزه بهداشت و علوم پزشکی کردستان است.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز بهداشت سنندج روز یکشنبه اظهار داشت: در تداوم اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف توسط بازرسان این مرکز، از یک هزار و ۱۵۰ مورد بازدید، ۲ هزار و ۱۵۲ کیلوگرم، مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف شد.

جهانبخش یوسفی افزود: کارشناسان بهداشت محیط ۱۶ مورد نمونه برداری از نان را در زمینه نظارت برسلامت تهیه وعرضه نان از نظر میزان نمک در نان وعدم استفاده از جوش شیرین انجام دادند.

وی در زمینه نظارت بر رعایت کامل موازین بهداشتی در مراکز تهیه وعرضه غذای آماده و مواد خوراکی، افزود: در این خصوص ۲۵۴ مورد بازدید به انجام رسیده وسه نمونه از مواد غذایی آماده عرضه جهت تایید سلامت مورد نمونه برداری قرار گرفت.

رییس مرکز بهداشت سنندج ادامه داد: به دلیل قصور وعدم رعایت موازین بهداشتی توسط متصدیان ۲ واحد صنفی، بازرسان این مرکز برای مراکز یاد شده اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی صادر کرد.

دکتر یوسفی اضافه کرد: ۶۱ مورد تست تایید سلامت آب و۲۲۲ مورد تست کلر سنجی در نقاط مختلف شهر وروستا به انجام رسیده است.

وی به فعالیت مراکز نمونه گیری وتست کرونا اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۹۴ نفر ازشهروندان سنندجی در مراکز یاد شده از نظر ابتلا به بیماری کرونا مورد نمونه بردای قرار گرفته اند.

انتصاب سرپرست شبکه بهداشت بیجار

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انتصاب سارا آهوان به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار خبر داد.

متن ابلاغ انتصاب  سارا آهوان به این شرح است: "احتراماً با توجه به تعهد، تجارب، و توانمندی جنابعالی به موجب این ابلاغ به ‌عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار منصوب می شوید.

انتظار دارم با همکاری و تعامل مثبت و سازنده با معاونین و مدیران دانشگاه، مدیران و مسؤلین شهرستان و کارکنان خدوم آن شبکه و بهره گیری از تمامی منابع موجود و اهداف نظام سلامت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برابر برنامه عملیاتی و استراتژیک و همچنین برنامه های طرح تحول نظام سلامت با تأکید بر مدیریت بیماری کووید ۱۹ و واکسیناسیون منشأ اثرات و خدمات ارزشمندی به مردم عزیز حوزه تحت سرپرستی باشید."

بستری بودن ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شبانه روز منتهی به یکشنبه ۲۱ فروردین، ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند اما مورد فوتی به ثبت نرسید.

آرزو فلاحی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: در سنندج ۳۰ نفر، سقز ۱ نفر، مریوان ۲ نفر، بیجار ۴ نفر، کامیاران ۵ نفر و بانه ۲ نفر در مراکز درمانی تحت درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند، ادامه داد: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ۲ هزار و ۱۳ نفر است که بیشترین آن با ۸۸۵ نفر مربوط به سنندج است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha