۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای فناور استان مرکزی پرداخت شد

اراک - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پارسال به واحدهای فناور و هسته پژوهشی این استان پرداخت شد.

«محمد رفیعی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا تسهیلات به این این واحدها در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی بیان کرد: ۲۰۰ واحد فناور و هسته پژوهشی در پارک علم و فناوری و ۱۰۵ شرکت دانش‌بنیان در سطح استان مرکزی فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با بیان اینکه این استان در زمینه تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه ۹ کشور را دارد، اظهار داشت: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار انواع کالای تولیدی واحدهای فناور و هسته پژوهشی پارک علم و فناوری این استان به ۱۹ کشور جهان صادر شد. 

رفیعی بیان کرد: درآمد ریالی واحدهای فناور و هسته پژوهشی پارک علم و فناوری استان مرکزی در سال گذشته به یک هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال رسید.

وی گفت: واحدهای فناور و هسته پژوهشی این پارک و شرکت‌های دانش بنیان نقش موثری در تحقق شعار امسال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین برعهده دارند و هدفگذاری امسال پارک علم و فناوری استان مرکزی در این راستا، تکمیل زیرساخت‌های اساسی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی افزود: افزایش ۲ برابری واحدهای فناور و هسته پژوهشی این پارک تا پایان سال، از مهمترین برنامه‌های هدفگذاری شده در راستای تحقق تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است.

پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال ۱۳۸۱ بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه ۱۳۸۲، اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان ، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha