۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84712240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باران و تگرگ به محصولات باغی و زراعی خراسان شمالی خسارت زد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: باران بهاری و بارش تگرگ یکشنبه شب به محصولات زراعی و سردرختی این استان خسارت زد که کارشناسان در حال برآورد خسارت هستند.

حسینعلی فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین خسارت بارش باران و تگرگ در شب گذشته مربوط به سردرختی ها است.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در مجموع پارسال بر اثر حوادث و بلایای طبیعی نظیر خشکسالی، سرمازدگی، سیل، طوفان و تگرگ سه هزار و ۴۲ میلیارد تومان به کشاورزان استان خسارت وارد شد.

وی اظهار داشت: از مجموع این میزان ۲ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان مربوط به خسارت از ناحیه خشکسالی بوده است که از سال ۹۹ تا پایان سال گذشته به بخش کشاورزی استان وارد شده است.

وی افزود: سایر مخاطرات در بخش کشاورزی استان به مبلغ بیش از ۴۲۸ میلیارد تومان بوده است که این میزان خسارت مربوط به سال گذشته است.

فرهادی اظهار داشت: خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی در سال گذشته مربوط به بخش های سرمازدگی، سیل، طوفان، زلزله و سایر موارد بود.

رییس اداره مدیریت و بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که بیشترین خسارت ها ناشی از بلایای طبیعی به محصولات زراعی و باغی استان مربوط به سرما زدگی است.

 خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنندو از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان نیز ۴۴ درصددر روستاها و مابقی در شهرها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha