فرماندار شاهرود: اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در اولویت قرار دارد

شاهرود - ایرنا - فرماندار شاهرود گفت: شرکت‌های دانش بنیان و نوآور شهرستان نیاز به خدمات و منابع مالی بیشتری دارند از این رو امسال اعطای تسهیلات به آنان در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی روز چهارشنبه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر توجه به شرکت‌های دانش بنیان، به رسانه‌ها افزود: شهرستان شاهرود با توجه به منابع و ظرفیت‌های بسیار، فرصت‌های فراوانی برای بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان به منظور افزایش بهره وری،حل مشکلات و ایجاد اشتغال داراست.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان و فناور شاهرود در زمینه فناوری اطلاعات، طراحی و ساخت ماشین آلات، هوشمندسازی، کشاورزی و معدن فعالیت می کنند، ابراز داشت: بخشی از سفارش‌های حوزه‌های اقتصادی اکنون در تعامل با مجموعه‌های مستقر در پارک علم و فناوری انجام می‌شود.

فرماندار شاهرود به دغدغه‌های شرکت‌های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: با وجود فراهم شدن ظرفیت‌های خوب قانونی برای این شرکت‌ها، گاهی با تمکین نکردن تعدادی از دستگاه‌ها برای مشوق‌های مالیاتی و تامین اجتماعی روبه رو هستیم.

جلالی در ادامه یادآور شد: تاکید بر مجموعه‌های دولتی و ترغیب بخش غیردولتی برای اینکه مشتری خدمات و محصولات این شرکت‌ها باشند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: تامین نیروی انسانی این مجموعه‌ها نیز از دغدغه‌های موجود است و در این راستا برای افزایش تعامل آن‌ها با دانشگاه ها و مراکز آموزشی و مهارتی بیشتر تلاش می‌شود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان استان با دارا بودن سه هزار و ۸۵ نیروی انسانی در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند، افزود: طی یک سال گذشته در استان سمنان ۷۳ شرکت دانش بنیان و ۳۰۰ شرکت فناور توسعه و ۹ شرکت خلاق نیز مجوز فعالیت گرفت.

سال گذشته اعتبار ایجاد سه مرکز نوآوری شاهرود در حوزه‌های معدن، کشاورزی و اقتصاد دیجیتال از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت شد.

پارک علم و فناوری استان سمنان دارای ۶ پردیس تملیکی در کل استان است.

امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha