۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84715104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکرون: توافقی با سارکوزی در حمایت از کارزار انتخاباتی وجود ندارد

تهران-ایرنا-امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت: توافق سیاسی بین او که به دنبال پیروزی دوباره در انتخابات است و نیکلا سارکوزی رئیس جمهور محافظه کار پیشین این کشور برای تایید کارزار انتخاباتی او وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: مکرون چهارشنبه (امروز) به کانال ۲ تلویزیون فرانسه گفت «توافقی وجود ندارد».

سارکوزی دیروز سه شنبه در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که قرار است ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار شود از مکرون حمایت کرد.

اظهارات مکرون به دنبال گمانه زنی های رسانه های فرانسوی درباره نیاز او به حمایت سارکوزی برای کسب اکثریت بعد از انتخابات قانونگذاری در اواخر امسال در ازای  ارائه نفوذ سیاسی مطرح شده است.

رویترز نوشت: این حمایت سارکوزی مطمئنا به مکرون برای جلب آرای رای دهندگانی که از والری پکرس نامزد جمهوریخواه در دور نخست انتخابات فرانسه حمایت کرده بودند کمک می کند اما می تواند به انصراف رای دهندگان جناح چپ شود که تایید مکرون از سوی سارکوزی را چنین قلمداد خواهند کرد که مکرون نیز مانند سارکوزی دارای گرایشات جناح راست است.

به گزارش ایرنا، خبرگزای فرانسه پیشتر گزارش داده بود که سارکوزی از حزب راست‌گرای جمهوریخواه اعلام کرده در دور دوم انتخابت ریاست جمهوری به مکرون رای خواهد داد.

سارکوزی در توئیتی با اعلام حمایت از مکرون او را «تنها کسی» خواند که «در شرایط وضعیت کنونی»، «شرایط اقدام» را دارد.

سارکوزی نوشت: به امانوئل مکرون رای می دهم چرا که معتقدم او در برابر بحران وخیم بین المللی که پیچیده تر از همیشه است، تجربه لازم را دارد. چرا که طرح اقتصادی او با ارزش قائل شدن به کار و فعالیت آن را در مرکز اولویت ها قرار می‌دهد. چرا که تعهد او به اتحادیه اروپا روشن و بی ابهام است.

سارکوزی در جریان رقابت های دور نخست انتخابات از نامزد حزب سیاسی خود والری پکرس بود حمایت نکرده بود.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه برگزار شد و «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فعلی با کسب ۲۷.۶ درصد آرا و «مارین لو پن» نامزد حزب راستگرای «مجمع ملی» با ۲۳ درصد به دور دوم انتخابات راه یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha