حمایت سارکوزی از مکرون؛ ۵۷ درصد از فرانسوی‌ها پیروی نمی‌کنند

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی برخط (آنلاین) پرشمارگان‌ترین روزنامه فرانسه نشان می دهد که ۵۷.۶۶ درصد مردم این کشور از درخواست "نیکولا سارکوزی" رئیس جمهور پیشین فرانسه مبنی بر حمایت از "امانوئل مکرون" در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، پیروی نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۲۵۹ هزار و ۴۴۳ نفر در این نظرسنجی روزنامه لو فیگارو که روز گذشته در خروجی آن قرار گرفته، شرکت کرده اند.

رئیس جمهوری فرانسه نیز ظهر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: توافق سیاسی بین او که به دنبال پیروزی دوباره در انتخابات است و نیکلا سارکوزی رئیس جمهور محافظه‌کار پیشین این کشور برای تایید کارزار انتخاباتی او وجود ندارد.

نتایج این نظرسنجی از پیروی نکردن رای‌دهندگان فرانسوی از چهره‌های مشهور جناح‌های سنتی فرانسه حکایت دارد.

موضوعی که در عمل نیز با پشت کردن فرانسوی‌ها به ۲ جناح جمهوری‌خواهان و سوسیالیست‌ها که در گذشته قدرت الیزه را در دست داشتند، در انتخابات ۲۰۲۲ فرانسه بار دیگر تجلی یافت و شکست بزرگی چه از منظر سیاسی و چه در حوزه مالی برای آنها به دنبال داشت.

حمایت سارکوزی از مکرون؛ ۵۷ درصد از فرانسوی‌ها پیروی نمی‌کنند

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد و مکرون با کسب ۲۷.۶ درصد آرا و لو پن نامزد حزب راستگرای "مجمع ملی" با ۲۳ درصد به دور دوم انتخابات راه یافتند.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای روز  ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) پیش‌بینی شده است.

از نخستین دقایق اعلام نتایج اولیه دور نخست انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه و مشخص شدن ۲ نامزد اصلی برای رقابت دور دوم، دیگر نامزدها موضع خود را در قبال آنان اعلام کردند و بسیاری در صف حمایت از مکرون قرار گرفتند؛ موضعی که تحلیل‌گران آن را ناشی از سیاست‌های افراطی حزب مجمع ملی به رهبری لو پن و ترس از پیروزی این چهره پوپولیست تعبیر می‌کنند.

آخرین نتایج منتشرشده یک نظرسنجی نیز نشان می‌دهد که مکرون در دور دوم انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری این کشور با کسب ۵۳ درصد آرای پیروز این انتخابات خواهد شد.

این نظرسنجی توسط موسسه Opinionway برای لِ‌زِکو (Les Echos) و رادیو کلاسیک انجام شده است.

البته نتایج این نظرسنجی از کاهش یک رتبه‌ای آرای مکرون نسبت به نظرسنجی پیشین این موسسه در روز سه‌شنبه هفته جاری و همچنین رشد یک پله‌ای آرای لو پن حکایت دارد.

این در حالی است که پنج سال پیش در انتخابات ۲۰۱۷ ریاست جمهوری فرانسه مکرون ۳۹ ساله در دور دوم انتخابات ۶۶.۱ درصد آرا و لو پن ۳۳.۹ درصد آرا را کسب کرد.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۹ درصد از جمعیت رای‌دهندگان فرانسوی قصد دارند در ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای دهند.

آخرین اطلاعات منتشر شده حکایت از این دارد که در دور نخست این انتخابات ۲۶.۳ درصد رای‌دهندگان فرانسوی رای ممتنع به صندوق‌ها انداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha