۶ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84592395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوبت سوم واکسن کرونا به ۱۲ هزار گنبدی تزریق شد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال این شهرستان با مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا ایمنی خود را در برابر این ویروس افزایش دادند.

عبدالرحیم پالیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جامعه هدف بالای ۱۲ سال مشمول دریافت واکسن کرونا در گنبدکاووس را ۲۷۰ هزار و ۸۲۷ نفر اعلام کرد و اظهارداشت: تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۱ نفر آنان معادل ۸۷ درصد نوبت اول و ۲۰۰ هزار و ۶۴ نفر معادل ۷۴ درصد از واجدان شرایط نوبت دوم این واکسن را تزریق کردند.

وی به مردم توصیه کرد که باتوجه به شیوع سویه جدید کرونا (اومیکرون) هرچه زودتر برای تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس همچنین از ۱۳ درصد جمعیت واجد شرایط این شهرستان که هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند خواست با مراجعه به ۲۷ مرکز جامع سلامت گنبدکاووس ایمنی خود را در برابر ویروس کرونا افزایش دهند.

پالیده افزود: تیم‌های بهداشتی با همکاری بسیج، شوراهای اسلامی روستایی، دهیاران و بهورزان با مراجعه خانه به خانه در روستاها و مناطق شهری، از افرادی که تاکنون واکسن کرونا نزدند دعوت می‌کنند تا با مراجعه به مراکز پیش بینی شده برای کمک به حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان در مقابل بیماری واکسینه شوند.  

رعایت ۵۷ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در گنبدکاووس 

وی اظهارداشت: با توجه به آبی بودن وضعیت گنبدکاووس از لحاظ شیوع کرونا، پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی توسط ۵۷ درصد مردم شهرستان رعایت می‌شود در صورتی که برای مقابله با این بیماری باید سطح رعایت به بالای ۸۵ درصد برسد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به قدرت بالای سرایت سویه جدید کرونا لازم است مردم علاوه بر توجه به تزریق نوبت‌های اول تا سوم واکسن کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع را مورد توجه جدی قرار دهند.

پالیده گفت: هم اکنون ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گنبدکاووس بستری هستند که ۱۱ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند ضمن اینکه روند پذیرش بیماران کرونایی در چند روز گذشته افزایشی بوده است.

طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، تاکنون بیش از ۱۲ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در پنج بیمارستان دولتی و نیمه دولتی و ۲ بیمارستان خصوصی این شهرستان خدمات بستری دریافت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha