معاون پارلمانی رییس‌جمهور با خانواده یکی از شهدای حادثه تروریستی حرم رضوی دیدار کرد

مشهد ایرنا- معاون رییس‌جمهور در امور مجلس عصر پنجشنبه با حضور در منزل حجت‌الاسلام شهید دارایی با خانواده این شهید حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی در مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید محمد حسینی در جمع خانواده شهید دارایی گفت: شهید دارایی با سن کمی که داشت اما از معرفت، ایثار و فداکاری بسیاری برخوردار بود.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که شهید حججی الگو شد، شهید دارایی هم الگویی برای همگان به شمار می‌رود.

وی در بخشی از سخنانش گفت: بحث تشکیل سازمان امور مهاجرین هم مطرح شده است تا کار مهاجران در سطح بالاتر از اداره کل اتباع و امور مهاجرین انجام شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هم در این دیدار اظهار داشت: شهید دارایی با سن کم کارهای بسیار بزرگی را به سرانجام رساند.

صدیقه خدیوی افزود: شهید دارایی در مسجدی که فعال بود، یک مرکز راه‌اندازی کرده بود تا کالاها را مستقیم با قیمت کمتر به مردم بدهد و اشتغال ۱۱ نفر از آنان را فراهم کرده بود.

وی ادامه داد: این شهید والامقام کمکها و بسته‌های معیشتی را بدون اینکه فرد نیازمند چه مذهبی دارد، بین مردم توزیع می‌کرده است و یکی از  کارهای بزرگ او تلاش در جهت وحدت شیعه و اهل سنت بوده است.

                                                                              معاون پارلمانی رییس‌جمهور با خانواده یکی از شهدای حادثه تروریستی حرم رضوی دیدار کرد

مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: توانایی‌های شهید دارایی در حل مشکل نیازمندان و کمک به محرومان اعجاب برانگیز بوده است.

معاون رییس جمهور در امور پارلمانی عصر امروز همچنین همراه با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسوولان کشوری و استانی با حضور در بیمارستان رضوی مشهد با حجت الاسلام محسن پاکدامن مجروح جنایت تروریستی در حرم مطهر رضوی عیادت کرد.

به گزارش ایرنا، یک تروریست تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

با توجه به عدم حضور خانواده شهید حجت‌الاسلام محمد اصلانی در مشهد، امکان دیدار معاون پارلمانی رییس جمهور با خانواده دیگر شهید حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی میسر نشد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر هجدهم فروردین بر اثر جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.

آیین تشییع حجت‌الاسلام اصلانی پنجشنبه گذشته با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و پیکر شهید دارایی نیز روز جمعه نوزدهم فروردین در مشهد تشییع شد که پیکر هر ۲ شهید در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha