نظام پزشکی کرمانشاه خواستار مجازات مداخلات پزشکی در آرایشگاه‌های زنانه شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون انتظامی نظام پزشکی کرمانشاه طی نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب استان، خواستار تعقیب و مجازات مداخلات پزشکی و دندانپزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت علمی و عملی در آرایشگاه‌های زنانه شد.

دکتر «فریبرز ایمانی» روز جمعه در این ارتباط توضیح داده است: با توجه به گزارش‌های مردمی و جامعه آگاه پزشکی استان، مبنی بر روند افزایش مداخلات پزشکی و دندانپزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت علمی و عملی، این موضوع خطری جدی برای سلامت جامعه می باشد.

وی اظهار داشت: همچنین در آرایشگاه‌های زنانه نیز مواردی مانند تزریق ژل، بوتاکس، هایفوتراپی، لیزر، مزوتراپی و پلاسما که طبق مقررات مجاز نمی باشد، انجام می شود.

 معاون انتظامی نظام پزشکی کرمانشاه گفت: گسترش این امر ضمن افزایش عوارض ایجاد شده از قبیل سوختگی و عفونت، احتمال بروز عوارض بسیار خطرناک از جمله انتقال بیماری‌های پوستی، ایدز و هپاتیت را نیز در بر دارد.

وی اضافه کرد: با عنایت به اینکه اعمال این افراد مصداقی از جرم مداخله غیرمجاز در امور پزشکی است، بنابر مستند قانونی، از دادستان دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه تقاضای تعقیب و رسیدگی و مجازات مرتکبین و مسببین داریم که از بروز این عوارض خطرناک در جامعه جلوگیری شود.

هم اکنون در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه بیش از ۲ هزار آرایشگاه زنانه مجوز فعالیت دارند و تعداد قابل توجهی هم بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha