۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84718015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه فرهنگی و هنری کردستان

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبر: 84718015
چند خبر کوتاه فرهنگی و هنری کردستان

سنندج- ایرنا- برگزاری گردهمایی طریقت های نقشبندیه و قادریه در کردستان، رونمایی از پوستر جشنواره نشاط اجتماعی، اعزام پزشک به ۳۰ روستای استان و بازدید از آموزشگاه‌های موسیقی سنندج از جمله اخبار کوتاه فرهنگی و هنری استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، پوستر جشنواره نشاط اجتماعی«شهر سپید» با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان و جمعی از فعالان فرهنگی و هنری استان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در  مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره اظهار داشت: بی شک انجام فعالیت در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه در قالب برگزاری جشنواره‌ و همایش مستلزم همکاری همه سازمان ها و ادارات مرتبط است.

علی اصغر دریایی اضافه کرد: فعالیت جشنواره ها و نمایشگاه ها و دیوار نگاری‌ها در حاشیه شهرها با موضوعات مبتلای این مناطق هم چون اعتیاد و طلاق اگر همراه باشد نتیجه موثری به دنبال دارد.

وی یادآور شد: هدف نهایی از اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی خدمت به مردم مناطق حاشیه شهر و محلات کم برخوردار  کاهش آلام و دردهای آنها است.

جشنواره شهر سپید به منظور انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در محلات کم برخوردار سنندج شامل ننله، نایسر و حسن آباد طراحی شده است.

چند خبر کوتاه فرهنگی و هنری کردستان

اعزام پزشک و کارشناس  اجتماعی و فرهنگی به ۳۰ روستای سنندج

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان هم در نشستی با اعضای موسسه تلاشگران سلامت در  استان اظهار داشت: می طلبد در ابتدا مسائل و مشکلات موجود در مناطق هدف احصا و شناسایی شود تا بتوان بخوبی برای حل و کاهش آن برنامه‌ریزی کرد.

دریایی افزود: سپس براساس نظرسنجی های انجام شده اقدام به فعالیت های ترویجی، فرهنگی و اجتماعی شود تا تاثیر فعالیت های انجام شده در این حوزه مشهود باشد.

مدیر مسوول موسسه تلاشگران سلامت  هم دراین نشست گفت: این موسسه با همکاری و نظارت اداره کل فرهنگ  وارشاد اسلامی کردستان در ۳۰ روستای بخش های مرکزی، کلاترزان، سیروان و حسین آباد شهرستان سنندج اقدام به اعزام پزشک و کارشناس خبره در زمینه های اجتماعی و فرهنگی می کند.

در پایان این نشست هم از پوستر برنامه ژیان خاوین( زندگی سالم) رونمایی شد.

برگزاری گردهمایی طریقت های نقشبندیه و قادریه در سنندج

موسسه قرآن و عترت تمدن با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اقدام به برگزاری گردهمایی طریقت های نقشبندیه و قادریه می کند.

مدیر موسسه قرآن و عترت تمدن در مراسم رونمایی از مراسم گردهمایی طریقت های نقشبندیه و قادریه که با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این گردهمایی  با رویکرد توسعه فرهنگی در راستای مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

وی به زمان و مکان برگزاری این گردهمایی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آخرین زمانبندی انجام شده این مراسم  خرداد سال جاری در مرقد مطهر پیرمحمد شهر سنندج برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز شنبه در بازدید از آموزشگاه‌های موسیقی هیرا، مژده و مژده نو و خوش نوایان شهر سنندج با اشاره به اینکه موسیقی باید صدای مردم و دردهای مردم را بیان کند،اظهارداشت: هنر موسیقی و مجموعه هنرهای دیگر لازم است راهکارهای عملی ارائه دهد تا آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد و طلاق در استان کاهش پیدا کند و موجبات نشاط اجتماعی مردم را فراهم کند.

دریایی  با اشاره به اینکه هنر باید در عرصه اجتماعی موثر باشد تا مورد رضایت قرار گیرد، افزود: برای توسعه و تولید آثار هنری به ویژه هنر موسیقی زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری از جمله تجهیزات فنی عرصه موسیقی و راه اندازی استودیو در شهر سنندج لازم است.

وی یادآور شد: در این عرصه اداره کل و معاونت هنری با برآورد اعتبارات لازم برای ساخت و راه اندازی استودیوی ویژه تولید آثار موسیقایی اقدام خواهد کرد.

در این بازدید مدیران مسوول آموزشگاه‌های موسیقی به بیان مشکلات و انتظارات خود پرداختند و تعدادی از هنرجویان این آموزشگاه ها هم موسیقی اجرا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha