۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84729713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد مرکز آموزش زبان دانشگاه پیام نور کردستان و چند خبر کوتاه دیگر

سنندج- ایرنا- راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه پیام نور کردستان، اکران فیلم‌های قرآنی در استان و دستگیری فرد خاطی که در نوار مرزی ایران و عراق در حال حفاری بود؛ از جمله خبرهای کوتاه امروز در کردستان است.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه پیام نور کردستان روز شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور ارتقا سطح زبان‌های خارجی به ویژه انگلیسی دانشجویان و دیگر زبان آموزان علاقه مند، مرکز آموزش زبان فارسی و زبان‌های خارجی در این دانشگاه در آینده ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

یعقوب احمدی اضافه کرد: در برهه کنونی یکی از ضرورت‌های لازم در تسهیل ارتباطات و استفاده از دانش و علم روز، آشنایی و تسلط به زبان‌های خارجی به ویژه انگلیسی است.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان با بیان اینکه همه اقشار مختلف مردم می‌توانند از آموزش‌های این مرکز بهره‌مند شوند، افزود: در این مرکز از اساتید توانا و متعهد و همچنین سیستم‌های آموزشی به روز و پیشرفته بهره گرفته می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه گواهی و مدرک معتبر وزارت علوم در این مرکز برای زبان آموزان صادر می شود، گفت: آموزش زبان فارسی هم برای دانشجویان خارجی مقیم استان و دیگر افراد علاقه مند به آشنایی بیشتر به این زبان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: برای دانشجویان دانشگاه پیام نور که در کلاس‌های آموزشی این مرکز شرکت کنند تخفیف داده می‌شود.

اکران فیلم‌های قرآنی در کردستان

مسوول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون چندین جلسه هماهنگی با ادارات ذیربط در ارتباط با برنامه‌های این هفته تشکیل شده است.

کامل گلباغی افزود: برای پیشبرد امور هفته قرآن سه کمیسیون تخصصی شامل کمیسیون پژوهش و تحقیق، آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج با حضور کارشناسان دانشگاه های سطح استان و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و ادارات و نهادهای فرهنگی تشکیل شده است.

وی اولویت های برگزاری هفته قرآن و عترت را کودکان و نوجوانان، خانواده و سبک زندگی اسلامی، تقویت وحدت و همبستگی ملی و مکتب حاج قاسم سلیمانی خواند و افزود: برگزاری نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی، اکران فیلم های قرآنی و اجرای نمایش های خیابانی قرآنی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده این هفته در استان است.

مسوول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد:  برگزاری مسابقات قرآنی در مقاطع مختلف سنی، تجلیل از فعالان، قاریان، هنرمندان و نام آوران قرآنی،  جشنواره قرآن و رسانه، حفظ و تفسیر قرآن کریم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه های مختلف قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های این هفته است.

دستگیری فرد خاطی که در نوار مرزی ایران و عراق در حال حفاری بود

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار داشت: برابر گزارش ارسالی اداره میراث‌فرهنگی مریوان، مستند به گزارش فرماندهی هنگ مرزی این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب از شخصی با هویت معلوم در محدوده نوار مرزی ایران و عراق که در حال حفاری غیرمجاز بود، کشف و ضبط شد.

سرهنگ رسول مرادی  اضافه کرد: در این‌ خصوص متهم دستگیر و به‌ منظور سیر مراحل قانونی پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی با اشاره به لزوم حفاظت از آثار تاریخی استان گفت: هرگونه خرید و فروش، تبلیغات، ساخت، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب بدون اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح، ممنوع بوده و با افراد خاطی برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

مرادی یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha