فرانسه بر مدار خشونت علیه معترضان به انتخابات؛ فعالان محیط‌زیستی در پاریس چادر زدند

تهران- ایرنا- صدها تن از فعالان محیط زیستی فرانسه در واکنش به آنچه اهمیت ندادن سیاستمداران کشورشان به این حوزه در انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری عنوان می‌کنند، در یکی از بلوارهای اصلی مرکز پاریس چادر زدند و دیگر نقاط این کشور نیز شاهد خشونت پلیس علیه منتقدان به نتیجه انتخابات است.

به گزارش ایرنا، روزنامه لو فیگارو روز یکشنبه اعلام کرد که این افراد از صبح دیروز در بلوار بُن نووِل واقع در قلب پاریس مستقر شدند و شب در چادر خوابیدند.

تجمع‌کنندگان در این منطقه، در مورد آنچه شرایط اضطراری آب و هوایی اعلام می‌کنند، هشدار داده‌اند.

به گفته این افراد، فقط ۲.۷ درصد از بحث‌های سیاسی انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه به حوزه محیط زیست اختصاص یافت که ای موضوع موجب دلسردی و ناامیدی آنها از تمامی سیاستمداران را به دنبال داشته است.

بر اساس گزارش لو فیگارو، این افراد تصمیم دارند تا صبح سه شنبه در این محل به تجمع خود ادامه دهند.

موج انتقادات به نتایج انتخابات فرانسه از لحظه اعلام نتایج دور نخست در این کشور کلید خورد و با اشغال دانشگاه‌های مطرحی همچون سوربُن توسط معترضانی که شعارهای "نه مکرون، نه لو پن" سر می‌دادند، ادامه یافت و پلیس با گاز اشک‌آور به استقبال منتقدان رفت.

فرانسه بر مدار خشونت علیه معترضان به انتخابات؛ فعالان محیط‌زیستی در پاریس چادر زدند

روز گذشته نیز بلوار سَن دنیس واقع در پاریس، محل تجمع هواداران محیط زیست و اعتراض به نتایج انتخابات شد.

همچنین از بعدازظهر دیروز و ظهر امروز راهپیمایی‌هایی در اعتراض به نتایج انتخابات دور نخست انتخابات و به ویژه راهیابی نامزد راست افراطی فرانسه مارین لو پن به دور دوم برگزار شده است که در برخی نقاط صحنه خشونت پلیس علیه معترضان بود.

لو پن روز گذشته در واکنش به این اعتراض‌ها، برگزاری تجمعات اینچنینی را غیردموکراتیک و ناشی از احساس خطر سیستم قدرت در فرانسه ارزیابی کرده و به شدت به اینگونه راهپیمایی‌ها انتقاد کرد.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای تاریخ ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) پیش‌بینی شده است و مکرون و لو پن برای راهیابی به الیزه در این تاریخ به رقابت می‌پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha