هزار زندانی خراسانی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

مشهد- ایرنا- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: ۸۰ هزار نفر در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان رضوی شرکت کرده‌اند که هزار نفر از آنها از زندان‌های مرکزی مشهد هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی گامی در مسیر مهندسی کتاب و تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه‌ معصومین (ع) به ویژه فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ ائمه‌ (ع) برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) از طریق انتشار گسترده‌ این آثار و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار از دیگر اهداف برپایی جشنواره کتابخانه رضوی است.

سبزیان بیان کرد: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد که از بین شرکت کنندگان، ۸۱۳ نفر برگزیده و تقدیر شدند.

وی اضافه کرد: خراسان‌رضوی در سه سال گذشته جزو استانهای برتر در حوزه جشنواره رضوی بود و در یازدهمین دوره این جشنواره علاوه بر قالب‌های گذشته نظیر چهار گزینه‌ای، نقاشی، پویش کتابخوان و داستانک، بخش شعرگویی ویژه بزرگسالان و نوجوانان و قصه گویی از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با جشنواره نیز افزوده شده‌ بود.

"جشنواره کتابخوانی رضوی" با طراحی رقابت کتابخوانی، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه توام با معارف اهل‌بیت (ع) از ۱۰ سال پیش به سلسله برنامه‌های "جشنواره بین‌المللی امام‌ رضا (ع)" افزوده شده و همزمان با ششمین دوره برپایی این جشنواره از سال ۱۳۹۵ تاکنون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری آن شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha