برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی هرمزگان معرفی شدند

بندرعباس- ایرنا- ۳۸۰ برگزیده یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان هرمزگان شامگاه سه شنبه با حضور جمعی از مدیران استانی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین پایانی یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های هرمزگان برگزار شد، از ۳۸۰ برگزیده بخش فردی،‌ ۱۳ خانواده برگزیده در سطح استانی و شش برگزیده سطح ملی استان تجلیل شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی هرمزگان اظهارداشت: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از شاخص ترین فعالیت های ترویجی کتابخانه های عمومی دانست که امسال یازدهمین دوره آن در استان هرمزگان با ۴۰۰ برگزیده پایان یافت.

امینه دریانورد ضمن قدردانی از مشارکت ادارات و ارگان های مختلف در برگزاری این جشنواره و تریج فرهنگ کتابخوانی افزود: کار برگزاری این دوره از جشنواره را از  ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ تا پایان آذر ماه با شش منبع در سه رده کودک و خردسال، نوجوان و جوان، و در بخش بزرگسالان به شیوه مجازی به صورت فردی و خانوادگی برگزار گردید.

وی، میزان مشارکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان هرمزگان را نزدیک به ۲۲ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد ۷۵۰ مشارکت کننده متعلق به مددجویان ادارات و زندان های سطح استان بوده است.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان، این جشنواره در بخش های پویش کتاب خوان، نقاشی، چهارگزینه ای، آثار هنری، داستانک نویسی، قصه گویی و شعر سرایی برگزار شد.

دریانورد با اشاره به برگزیده شدن ۳۸۰  شرکت کننده در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، یادآور شد: در این دوره ۱۳ خانواده در سطح استانی، شش برگزیده در سطح ملی و همچنین ۲ کودک، ۲ نوجوان و ۲ بزرگسال در بخش های پویش قصه گویی، نقاشی و مروجین انتخاب شدند.

کتاب بهترین منبع برای افزایش آگاهی جوانان است

برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی هرمزگان معرفی شدند

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری هرمزگان نیز کتاب و مطالعه را بهترین سرگرمی برای افراد به ویژه جوانان دانست که در دین اسلام نیز قلم، نگارش، پژوهش، تحقیق و مطالعه تاکیدهای فراوانی شده است. 

احسان کامرانی با بیان اینکه کتاب بهترین منبع برای افزایش آگاهی و اندیشه ورزی جوانان است، گفت: برگزاری یازدهمین دوره جشنواره رضوی از سوی اداره کل کتابخانه ها را نشان از استقبال، قوت و بزرگی این جشنواره عنوان و توصیه کرد این جشنواره به عنوان یک اتفاق فرهنگی در سال های آینده پررنگ تر ادامه یابد.

وی کاهش میزان مطالعه در کشور را یک ضعف فرهنگی دانست و بیان کرد: درحالی که یکی از شاخصه های فرهنگی و توسعه یافتگی هر کشوری کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز با اشاره به عظمت جایگاه امام رضا(ع) بیان داشت: از اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که متبرک به نام امام رضا(ع) است باید خدا را شاکر باشیم و این نعمت و توفیق را منتی از سوی خدا برای خود بدانیم.

اسمعیل جهانگیری همچنین به خانواده ها توصیه کرد: برای شناخت جایگاه امام رضا(ع) به کودکان خود از کتاب های «کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی الاصل ایرانی در حوزه کودکان به ویژه کتاب «مسافران شب برفی» بهره بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha