کردستان ظرفیت لازم برای توسعه گردشگری در کشور را دارد

سنندج- ایرنا- رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: استان کردستان با وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، ظرفیت لازم برای توسعه صنعت گردشگری در کشور را دارد.

به‌ گزارش ایرنا، علی‌اکبر عبدالملکی روز دوشنبه در بازدید از مجتمع گردشگری شاسوار، عمارت مسعود و اقامتگاه سنتی سیمین شهر سنندج که با همراهی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان انجام شد، اظهار داشت: کردستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصربفرد گردشگری و تاریخی بسیاری است که باید از این قابلیت‌ها برای رونق صنعت گردشگری منطقه بهره برد.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌ها و دستیابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و شهری و همچنین توانمندسازی فعالان این حوزه برای جذب گردشگر در سطح ملی و بین‌المللی است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در راستای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی و ایجاد زمینه مناسب برای رونق گردشگری پایدار با توجه به پتانسیل های موجود، اتاق بازرگانی می‌تواند در این هدف تاثیرگذار باشد و همکاری های لازم را نیز انجام خواهد داد.


توسعه اقامتگاه‌های سنتی زیربنای رونق گردشگری شهری در کردستان

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان نیز در این بازدید یکی از زیرساخت‌های رونق گردشگری شهری را توسعه اقامتگاه‌های سنتی عنوان کرد و گفت: اقامتگاه‌های سنتی یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی این استان و ظرفیت‌ بزرگ توسعه گردشگری منطقه به‌شمار می‌رود.

یعقوب گویلیان افزود: طی چند سال اخیر راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم ‌گردی در روستاهای استان جهش قابل توجهی داشته است و هم‌ اکنون به موازات افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بحث اقامتگاه‌های سنتی را در دستور کار قرار داده و پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه‌ حضور کم‌نظیر گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز امسال در استان بارقه‌های امید را در دل فعالان این حوزه زنده کرد، یادآور شد: این اداره‌ کل در تلاش است با تدوین برنامه‌ای مدون گام‌های موثری را در راستای تقویت ظرفیت‌های حوزه گردشگری استان بردارد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha