۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84723697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹ هزار مورد بازرسی طرح طاها در کردستان انجام شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبر: 84723697
بیش از ۹ هزار مورد بازرسی طرح طاها در کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل استاندارد کردستان گفت: ۹ هزار و ۱۰۷ مورد بازرسی طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) طی سال گذشته در این استان انجام شد.

ژیلا یزدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح طاها ۹ هزار و ۱۰۷ مورد بازرسی و ۲۵۹ مورد آزمون از محصولات تولیدی در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۳۰۲ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، ۴۸ مورد خدماتی و آزمایشگاهی و یک هزار و ۱۶۱ مورد هم بازرسی از آسانسور و شهربازی های استان صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه به طور دوره‌ای با انجام آزمون‌های فنی، صحت عملکرد هر نازل سوخت مورد بررسی قرار می گیرد، یادآور شد: در سال گذشته یک هزار و ۲۳۰ مورد آزمون‌های نازل‌های سوخت سی ان جی انجام شد.

یزدانی ادامه داد: برای اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده در تمام واحدهای صنفی، خدماتی و واحدهای تولیدی و توزیعی طی سال گذشته ۶ هزار و ۷۸ مورد اوزان سبک و ۵۱۱ آزمون اوزان سنگین در استان آزمون شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۴۸۳ مورد ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و ۱۸۰ مورد تعیین ماهیت کالاهای صادراتی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است، گفت: یک هزار و ۲۰ مورد ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی و ۱۶ مورد تعیین ماهیت این کالاها در مرزهای استان انجام شد.

طرح طاها مخفف (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) است که به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین اجرا می‌شود.

۴۱۸ واحد تولیدی در کردستان زیرپوشش استاندارد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha