۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84709368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 واحدهای تولیدی زیرپوشش استاندارد در کردستان به ۴۱۸ واحد رسید

سنندج- ایرنا- مدیرکل استاندارد کردستان گفت: تعداد واحدهای تولیدی زیرپوشش استاندارد در استان تا پایان سال گذشته به ۴۱۸ واحد رسید.

ژیلا یزدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واحدهایی که زیرپوشش استاندارد قرار می گیرند به طور دوره‌ای محصولات آنها آزمایش می شود تا بر اساس استاندارد مشخص شده تولید و روانه بازار شوند.

وی  به تعداد پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۰۲ پروانه اجباری، تشویقی و انرژی در استان صادر شده و ۹۳ پروانه هم تمدید، ۸۳ مورد هم تعلیق و ۳۸ مورد نیز باطل شد.

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: یک هزار و ۴۷۵ نمونه واحدهای تولیدی، شاهد، درخواستی و تملیکی سال گذشته در استان مورد آزمون و آزمایش قرار گرفت.

یزدانی اظهار داشت: از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در سال گذشته، ارائه ۱۹ هزار و ۳۱۰ نفر ساعت آموزش برون سازمانی و تهیه ۱۰ بسته آموزشی ترویجی بوده است.

وی یادآور شد: توسط این اداره کل ۱۱۳ مدیر کنترل کیفیت تایید صلاحیت  شدند و ۳۴۲ مدیر کیفیت دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر در واحدهای تولیدی استان فعالیت می کنند.

مدیرکل استاندارد کردستان ادامه داد: در حال حاضر چهار شرکت بازرسی دارای پروانه معتبر و ۲۸ آزمایشگاه همکار در استان وجود دارد که سال گذشته ۳۹ مورد بازرسی از این شرکت ها و آزمایشگاه ها انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha