هفت‌هزار و ۱۷۰ بازرسی ارمغان «طرح اجرای هماهنگ استاندارد» در  استان سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: هفت هزار و ۱۷۰ فقره بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا استان سال گذشته به وسیله کارشناسان استاندارد و شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده انجام شد.

عباس رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) به عنوان یکی از طرح های راهبردی سازمان ملی استاندارد محسوب می‌شود که با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه و اعتمادسازی و ارتقای کیفیت محصولات اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) بر اساس برنامه زمانبندی در چندین مرحله از سوی سازمان ملی استاندارد پیش بینی و به استان‌ها ابلاغ می شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: ۲۷۴ فقره نمونه برداری و آزمون فرآورده ها از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه‌های مختلف مانند صنایع غذایی، لبنیات، شوینده ها و رنگ‌ها در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد ) سال گذشته در استان سمنان انجام شد.

وی تصریح کرد: با اعتبار تخصیص ‌یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری از کالاها در قالب طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها)، کالاهای مشمول استاندارد اجباری از بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا آزمایشگاه های اداره کل، آزمون می‌شوند.

رستمی با بیان اینکه کنترل کیفیت کالاهای دارای علامت استاندارد در بازار نیز در قالب طرح طاها بررسی می‌شود، گفت: کارشناسان استاندارد در قالب طرح طاها به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، برخورد قانونی انجام می شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: علامت استاندارد در واقع نماد کیفیت، ایمنی و سلامت کالا تلقی می‌شود و نبود آن یک نقص است و ضرورت دارد افراد هنگام خرید کالای باکیفیت به نشان استاندارد به عنوان یکی از معیارهای مهم توجه کنند.
 هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha