۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84726152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: قیمت کالاهای اساسی باید برخط اطلاع‌رسانی شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: قیمت کالاهای اساسی در این استان باید به صورت برخط و از طریق سامانه های دستگاه های مربوطه اطلاع رسانی شود که در این صورت نرخ ها بهتر کنترل می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی اظهار داشت: دستگاه های ذیربط باید مجوز طراحی سامانه های شفاف سازی قیمت ها را توسط نهاد مربوطه کسب کنند و نرخ کالاهای اساسی به صورت برخط اطلاع رسانی شود.

وی تصریح کرد: اگر مردم از نرخ کالاهای اساسی اطلاع دقیقی داشته باشند نقش بازوی بازرسی را ایفا خواهند کرد و بطن این‌کار بر عهده خود مردم قرار می گیرد و بازار بهتر کنترل می شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: تمهیدات مناسبی برای بازار شب عید در خراسان شمالی توسط دستگاه های ذیربط انجام شد و انسجام کافی در بین این نهادها وجود داشت.

وی عنوان کرد: مسئولان بعنوان امانت داران مردم وظیفه دارند تا برنامه ریزی لازم برای کنترل بازار و قیمت ها انجام دهند و در این راستا بازرسی های کیفی را تشدید کنند.

حسین نژاد ادامه داد: بازرسی های دستگاه های ذیربط از بازار باید به صورت تجمیعی برگزار شود تا خللی در کسب و کار کسبه ایجاد نشود و بازرسان در مواقع لازم نیز انعطاف لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: برگزاری منظم جلسات کارگروه تنظیم بازار از اهمیت خاصی برخوردار است و تصمیمات مهمی در این کارگروه ها گرفته می شود که باید با دقت و به صورت کارشناسی بر این موضوع نظارت کرد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شرایط موجود در بازار حاکی از این است که در تابستان امسال باید مراقب احتکار باشیم و باید نظارت و بازرسی ها در تابستان امسال تشدید یابد.

وی اضافه کرد: اگر نرخ ها به صورت سیستماتیک و بواسطه ماتریس نرم افزاری انجام شود عدالت در تغییرات قیمت ها به درستی انجام می شود.

حسین نژاد، تعزیرات را رکن اصلی کنترل قیمت ها در بازار دانست و گفت: اداره تعزیرات در شهرستان ها باید تقویت شود و اگر نیاز به ساختمان است با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی احداث می شود.

۳۶ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

خراسان شمالی بر اساس آخرین سرشماری، ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha