رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی: ایرنا بازوی شرکت‌های دانش‌بنیان با معرفی فناوریها است

مشهد - ایرنا-رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به واسطه فعالیت رسانه‌ای خود همچون بازوی شرکت‌های دانش‌بنیان در معرفی ظرفیت‌های بزرگ فناور کشور به شمار می‌آید.

دکتر مسعود میرزائی شهرابی روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد اظهار کرد: کارها و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان با حمایت ایرنا پایدار خواهند بود و ایرنا همچون عصای دست پارک علم و فناوری برای محقق شدن مطالبات قانونی شرکت‌های دانش بنیان نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های فناور در تامین امنیت کشور در سالهای آتی بیان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا با تغییر مسیر استفاده از انرژی، قصد تغییر و استفاده از انرژی هیدروژنی را دارند تا دیگر به انرژی نفت وابسته نباشند و این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه خلیج‌فارس، اقتصاد خود را بر مبنای فروش نفت قرار داده‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: بر همین اساس کشور ما نیز به جای مبنا قرار دادن بر اقتصاد نفتی، باید بتواند خود را به سطحی از علم و ابزار برساند که با تغییر اقتصاد نفتی به هیدروژنی دچار چالش نشود و این راهی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با نشان دادن آینده، از ما خواسته است تا توان خود را در این زمینه ارتقاء دهیم.

او با اشاره به اینکه باید اقتصاد نفتی را به سمت سایر منابع اقتصادی همچون معدنی تغییر داد، افزود: یک درصد جمعیت دنیا در کشور ایران ساکن هستند و این در حالی است که حدود چهار درصد معادن دنیا نیز در کشور ما قرار دارند، به همین دلیل باید به جای  فروش مواد خام، تولیدات با ارزش افزوده معدنی را در صادرات خود مورد توجه قرار دهیم.

میرزائی بیان کرد: با تشکیل پردیس صنایع معدنی در منطقه شرق کشور می‌توانیم از ضایعات معدن آهن، که به عنوان باطله نام برده می‌شود، چندین محصول دیگر نیز استخراج کرد و با قیمت بسیار خوبی آن را در صادرات مورد استفاده قرار داد.

وی با اشاره به شعار سال با عنوان "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" گفت: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب افزایش ۲ برابری شرکت‌های فناور است و بر همین اساس لازم است با منطق و آینده‌نگری در مسیر افزایش شرکت‌های دانش بنیان گام برداشت و شکل‌گیری پردیس صنعتی و معدنی در شرق کشور ضمن تعمیق فعالیت‌های علمی منجر به افزایش اشتغال در این منطقه از کشور نیز خواهد شد.

                                                                                 رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی: ایرنا بازوی شرکت‌های دانش‌بنیان با معرفی فناوریها است

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: از سوی دیگر با شکل‌گیری پردیس صنعتی و معدنی در این منطقه که در مجاورت کشور همسایه ما قرار می‌گیرد، می‌توانیم در مسیر دیپلماسی علمی نیز گام برداشته و در ادامه بتوانیم شبیه به این شرکت‌های فناور را در کشور افغانستان ایجاد کنیم تا در نهایت با ایجاد اشتغال برای آنها، بتوانیم برای کشور خودمان امنیت پایدار ایجاد کنیم زیرا نبود شغل باعث ایجاد بسیاری از ناهنجاریها و آسیبها می‌شود.

او اظهار کرد: دغدغه‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی حمایت از شرکت‌های نوپایی است که در این منطقه از کشور مشغول به فعالیت هستند، تا آنها بتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و این در حالی است که منابع اعتباری و زمین برای ایجاد شرکت‌های نوپا از سوی پارک علم و فناوری محدود است و بر همین اساس مذاکراتی برای در اختیار قرار گرفتن برخی اماکن بدون استفاده برای استقرار شرکت‌های نوآور در دست اقدام است.

میرزائی گفت: این شبهه مطرح شده است که ایجاد شرکت‌های دانش بنیان منجر به از بین رفتن بسیاری از شرکت‌های دیگر و بیکاری افراد خواهد شد و این در حالی است که با از بین رفتن مشاغل سنتی، تعداد بسیاری شغل در شرکت‌های فناور و پیش‌رو ایجاد خواهد شد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: ایرنا وظیفه ذاتی خود می‌داند تا با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که در شعار سال بیان شده است، در کنار پارک علم و فناوری خراسان رضوی قرار گیرد.

حسینعلی راشکی افزود: اطلاع رسانی از سوی ایرنا و استفاده از ابراز رسانه‌ای خود برای پیشبرد اهداف کلان انقلاب اسلامی ایران در مسیر جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای نظام از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha