۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۵۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85080549
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

نجوای الغوث الغوث گیلان را فرا گرفت

۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۵۹
کد خبر: 85080549
نجوای الغوث الغوث گیلان را فرا گرفت

رشت - ایرنا - مردم مومن استان گیلان شامگاه سه‌شنبه با حضور پرشور در آیین‌های معنوی و پرفضیلت دومین شب از شب‌های قدر ندای الغوث الغوث سر دادند و با پروردگار راز و نیاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مومنان استان گیلان شامگاه سه‌شنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه میارک رمضان با حضور در مساجد، حسینیه ها، امام زادگان و مزار شهدا سراسر استان به دعا و نیایش پرداختند و از خداوند سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج) را طلب کردند.

گیلانی‌ها در شهرها و روستاهای مناطق مختلف استان گیلان با حضور در آیین های دومین شب قدر با دستانی رو به آسمان از خداوند طلب آمرزش کردند و برای بیماران و عاقبت به خیری خود به راز و نیاز با پروردگار پرداختند.

در آیین احیا دومین شب قدر در مناطق مختلف گیلان، مومنان ضمن طلب مغفرت از درگاه الهی و شفای بیماران، دعای پرفیض جوشن کبیر قرائت کرده و قرآن به سر گرفتند، مراسم احیاء دومین شب قدر در بقاع متبرکه استان اعم از بقعه آقاسید جلال الدین شهرستان آستانه اشرفیه، خواهر امام و امام زاده هاشم رشت به صورت ویژه با حضور مردم متدین برگزار شد.

مهدیه و مزار شهدای رشت نیز در احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان میزبان قشرهای مختلف و خانواده های شهدا بود، آیین شب قدر در مصلی امام خمینی (ره) رشت نیز با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و مردم مومن با قرائت دعای جوشن کبیر برگزار شد.

شیعیان شب‌ های قدر ١٩، ٢١ و ٢٣ رمضان با الگوگیری از معصومان علیه السلام به شب‌ زنده‌داری، خواندن قرآن، دعا و دیگر آیین‌ها و اعمال این شب می‌پردازند، در شب قدر به خواندن دعاهایی از جمله "جوشن کبیر"، و "ابوحمزه ثمالی" سفارش شده زیرا انسان با یادآوری لطف، گذشت، رحمت و بخشش بی‌پایان خدای مهربان او را در کنار و دستگیر خویش می‌بیند و نور امید در دلش می درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha