۵۵ پروژه گردشگری کلاله نیازمند هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره است
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله گفت: متقاضیان توسعه و راه اندازی ۵۵ پروژه گردشگری این شهرستان استان گلستان نیازمند تخصیص بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره هستند.

محمدعلی سرگزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیشتر فعالان حوزه گردشگری کلاله متقاضی دریافت تسهیلات کم بهره برای ساخت و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع گردشگری و خدمات اقامتی پذیرایی، سفرخانه‌های سنتی و گردشگری مزرعه هستند.

وی افزود: در سفر اسفندماه پارسال هیات دولت به گلستان درخواست بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری کلاله به وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده رییس جمهور ارائه شد که مورد موافقت قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله بیان کرد: پیگیری فرماندار، نماینده مردم شرق استان در مجلس و سایر مسوولان شهرستانی برای تصویب این درخواست به عنوان مصوبات سفر رییس جمهور و جذب اعتبار در حال انجام است.

سرگزی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مزارع گردشگری، پنج خانه مسافر و یک محیط پارک طبیعی به مساحت ۱۲۰ هکتار را از جمله ظرفیت‌های گردشگری و پذیرایی از مسافران در کلاله برشمرد و گفت: ۱۲ واحد بوم‌گردی در مرحله دریافت پروانه بهره برداری قرار دارند و ۲۸ واحد بوم‌گردی هم با پیشرفت‌های فیزیکی ۳۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

وی افزود: بیشترین علاقمندی گردشگران در سفر به این شهرستان حضور در دل طبیعت و مشاهده زندگی روستایی است لذا برای فراهم کردن شرایط اسکان بهتر آنان، علاوه بر فعال بودن مراکز اقامتی شهری، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سال ۹۵ مورد حمایت قرار گرفت و در این چند سال ۱۷ واحد بوم‌گردی راه اندازی شد.

۵۵ پروژه گردشگری کلاله نیازمند هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره است

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله افزود: علاوه بر واحدهای بوم‌گردی، ۲ مزرعه گردشگری از جمله مکان‌های جذاب و دیدنی شهرستان برای پذیرایی از علاقمندان شناخته می‌شود و ۶ مزرعه گردشگری در مرحله دریافت پروانه بهره برداری و ۱۷ مزرعه گردشگری دیگر در مرحله بازدیدهای اولیه و اقدامات کارشناسی برای ساخت قرار دارد.

به گزارش ایرنا،  قرار گرفتن کلاله در جوار پارک ملی گلستان و وجود دیوار تاریخی گرگان، پارک جنگلی آقسو و مراتع و جنگل‌های همجوار با مجموعه تفریحی چشمه زاو، زیارتگاه خالد نبی و قبرستان باستانی (مشترک با شهرستان مراوه تپه)، دره پنج شیر، کارگاه کاوشگری قره دیب، آتشکده یاساقلیق و تپه‌های باستانی، تالاب سولوک لی و ارتفاعات بیلی‌کوه، جنگل‌های طبیعی خدر اولیا، مرقد امام زاده عبدالله، سدهای بوستان و چمران، پارک لاله و مجموعه‌های پرورش اسب روستای صوفیان از جمله ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این شهرستان ۱۳۰ هزار نفری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha