۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۰۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84727273
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیین احیای دومین شب از لیالی قدر در همدان برگزار شد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۰۸
کد خبر: 84727273
آیین احیای دومین شب از لیالی قدر در همدان برگزار شد

همدان-ایرنا- آیین احیا و شب زنده‌داری همزمان بیست و یکم ماه رمضان و دومین شب از لیالی قدر بامداد شنبه با حضور پرشور مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان و با رعایت شیوه نامه های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هزار و ۵۰۰ نقطه استان همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در مراسم احیا دومین شب از لیالی قدر و شب شهادت امیرمومنان علی(ع) در بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی(ره) همدان، شب قدر را بهترین فرصت برای جبران اشتباهات گذشته انسان دانست و اظهار داشت: قدر به معنای تقدیر و اندازه‌گیری است و در چنین شبی انسان باید علاوه بر اعمال عبادی، ساعتی به تفکر بنشیند و قدر و قیمت خود را بشناسد.

آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» گناه برای روح انسان را همانند سم برای بدن برشمرد و افزود: بنا به روایات هر کسی شب قدر را احیا بگیرد گناهش آمرزیده می شود اگر چه گناهانش به تعداد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و پیمانه های دریا باشد'.

آیین احیای دومین شب از لیالی قدر در همدان برگزار شد

به گفته وی  در این هنگامه پرخیر و برکت اهل یقین می توانند با نیایش های خالصانه به درگاه حق دگربار از رحمت و مغفرت پروردگار برخوردار شوند و به آرامش و سعادت حقیقی دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با اشاره به اینکه علت اکثر گرفتاری‌های بشر عملکردها و انتخاب‌های خود است تصریح کرد: وقتی بشر حرمت شکنی می‌کند و مرتکب گناه جدید می‌شود به بلاهای جدید مبتلا می شود.

آیت الله شعبانی موثقی معصیت و گناه را خارج شدن از چارچوب‌ها دانست و افزود: گناه و معصیت اعمالی هستند که با اراده و رضایت الهی در تضاد و مخالفت قرار دارد و نوعی تاریکی معنوی در نفس انسان را سبب می شود و انسان را از کمال و قرب الهی بی نصیب می سازد.

وی با بیان اینکه بازخورد گناه در زندگی انسان به نحوی است که زندگی انسان را سخت می‌کند اظهار داشت: بزرگترین تصمیم و دعایی که در این شب‌ها می‌توانیم داشته باشیم این است که از معصیت فاصله بگیریم.

به گزارش ایرنا، شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک است، خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام "سوره قدر" نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است، در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.

ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان (عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند، شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha