حل مشکلات تهران و شهرری نیازمند تلاش بیشتر مسئولان است

شهرری - ایرنا - عضو هیات رییسه شورای اسلامی تهران و رییس شورای اسلامی شهرری گفت: در پنج دهه گذشته مشکلات و معضلات تهران به سمت شهرری سرازیر شده و با وجود تمام تلاش‌هایی که برای رفع آنها انجام شد هنوز هم جای کار دارد.

به گزارش ایرنا, جعفر شربیانی در خطبه‌های قبل از نماز جمعه در حرم عبدالعظیم گفت: روز شوراها را در پیش داریم؛ نسبت شهرری به تهران در همه جهات و موضوعات و چگونگی شکل‌گیری این نسبت برای مردم شهرری مهم است؛ سربار شدن مشکلات تهران به شهرری از پنج دهه گذشته شروع و تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به جغرافیای شهرری و تهران، فاضلاب و آب‌های سطحی به خاطر شیب زمین به سمت شهرری سرازیر می‌شود؛ صنایعی که بیش از ۴٠ سال از احداث آنها می‌گذرد قبلا در حاشیه شهرری و تهران بودند اما امروزه وارد حریم شهر شده و به مناطق مسکونی چسبیده‌اند.

شربیانی با بیان اینکه شهر تهران از نظر کلان شهر و پایتخت بودن چقدر سهم خود را برای رفع این مشکلات به شهرری پرداخت کرده است، بیان کرد: در دوره‌های مختلف مدیران زحمات زیادی برای برطرف کردن این مشکلات کشیده‌اند اما برای احقاق حقوق مردم شهرری باید زحمات زیادی کشید.

وی ادامه داد: ما در شورا در هشت ماهه گذشته دست آوردهایی مانند راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه پل و زیرگذر باقرشهر که ١٣ سال از تصویب و ٩ سال از عملیات اجرایی آن گذشته بود در برنامه خود داریم؛ 19 درصد از مراحل این پروژه باقی مانده بود که ما آن را در 50 روز تکمیل و به بهره‌برداری رساندیم.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این دوره با این نوع نگرش به پیگیری مطالبات مردم شهرری و گرفتن اعتبارات برای راه اندازی مگا پروژه‌ها وارد میدان شده‌ایم، بیان کرد: در دیدار با شهردار تهران به ایشان گفته شد که جنوب تهران به خصوص شهرری می‌تواند به کارگاه‌های خدماتی و عمرانی تبدیل شود.

شربیانی گفت: از دیگر دست‌آوردها می‌توان به سرپوشیده کردن کانال محله عباس آباد اشاره کرد که بیش از یک دهه مردم آن محله این درخواست را از مسئولان داشتند؛ تصویب پروژه و تخصیص اعتبار برای پارکینگ ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم یکی دیگر از دست‌آوردهاست زیرا جزو نیازهای اصلی برای جذب گردشگر در این منطقه است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران باید ٢٠ دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری باقرشهر بگذارد  اما تا به امروز چهار دستگاه تحویل داده است، اظهار کرد: معضل دیگری که زیبنده شهرری و حرم نیست، وضعیت محله نفرآباد و هاشم‌آباد است؛ در گذشته طرح‌هایی برای رفع مشکلات این محلات ارایه شده بود اما مورد تایید مردم محل نبود، امروزه تغییراتی در طرح داده شده است که امیدواریم مورد تایید مردم این محله‌ها قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهرری افزود: موضوع آرادکوه و پسماندهای آن و ورودی پسماند به این منطقه باید به حداقل برسد، رسیدگی به مشکلات حریم شهرستان ری با ایجاد تعامل بین شهرداری و فرمانداری تهران امکان پذیر است.

شربیانی با بیان اینکه برای تعمیر، نگه‌داری و افزایش وسعت بوستان‌های شهرری بودجه ٢٠ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: راه اندازی ایوان ری در دستور کار است زیرا این بنا یکی از ظرفیت‌های مهم شهرری و تهران به شمار می‌رود و مدیریت آن می‌تواند گردشگری در شهرستان را گسترش دهد.

این عضو شورا افزود: شورای شهرستان از یک شورای منفعل باید به مرکزی برای حل مشکلات مردم تبدیل شود؛ مجمع مشورتی نخبگان فرهنگی برای سیاست‌گذاری در مورد موضوعات شهرری باید راه‌اندازی شود.

شهرداری منطقه ٢٠ باید به شهرداری ویژه با اختیارات ویژه و موثر تبدیل شود

رییس شورای اسلامی شهرری ادامه داد: برای بهتر شدن آینده شهرری باید دو نکته مهم را محقق کنیم، اول تبدیل شهرداری منطقه ٢٠ به شهرداری ویژه با اختیارات ویژه و موثر و دوم آنکه باید به حوزه گردشگری در شهر ری توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نهایت استفاده را ببریم.

شربیانی با بیان اینکه با وجود این ظرفیت‌ها باید نرخ بیکاری شهرری به صفر برسد، گفت: این مساله حمایت قاطعانه دولت و شخص آقای رییس جمهور را می‌طلبد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha