«پیگیر کار مردم جنوب تهران» برای کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت

شهرری - ایرنا - اسفندماه سال گذشته رئیس شورای اسلامی شهرستان ری و عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خبری از اجرای پویش «پیگیر کار مردم جنوب تهران» داد و این را هم گفت که این پویش در راستای خدمت‌رسانی به مردم اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از روی کار آمدن شورای ششم شهر تهران در سال گذشته دیدارها و بازدیدهای چهره به چهره اعضا با مردم افزایش یافت و کاهش فاصله بین شمال و جنوب شهر تهران به عنوان یکی از اهداف و شعارهای مدیریت شهری جدید پایتخت مطرح شد.

در این رابطه جعفر بندی شربیانی عضو هیات رئیسه و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری که خود فرزند این شهرستان است پایه گذار پویشی به نام پیگیر کار مردم جنوب تهران شد و اسفند پارسال هم در صحن شورای شهر از اجرای این پویش خبر داد.

او گفت که بنا دارم این کمپین را در هفته های آتی به "کمپین پیگیری کار مردم پهنه جنوب تهران" در مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و البته ۲۰(شهرری) بر اساس یک برنامه اعلامی و خبررسانی عمده انجام داده و بخشی از مسائل و مشکلات مردم را پیگیری کنم.

شربیانی در مورد هدف خود از اجرای این کمپین هم توضیح داد: اینجانب هویت و ماهیت اجتماعی و سیاسی خود را از جنوب گرفته ‌ام از این رو بخش عمده‌ای از تجلی و معنابخشی این مدعا برای همیشه در خدمت‌رسانی به پهنه جنوب تهران به صورت عام و شهرری به صورت خاص خواهد بود.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، این پویش در کنار طرح تخصصی و نخبگانی «یک چالش، یک راه حل»، در حوزه معماری و شهرسازی برای تحقق و عینی کردن این مولفه مهم هویتی، راه اندازی شد که شنبه های هر ۲ هفته در سال طبقه هم‌کف شهرداری منطقه ۲۰ بر اساس اطلاع ‌رسانی عمومی، برگزار می‌ شود.

او این را هم گفت که در این جلسات، مردم ری امور خود را به اطلاع رسانده و قول پیگیری امور ایشان داده می‌ شود تا با این کار فاصله بین مردم و شهرداری به حداقل رسیده و موجبات رضایتمندی مردم فراهم شود.

شربیانی در آن جلسه همچنین خواستار کمک سایر اعضای شورا در راستای فراگیر شدن این فرایند و پیگیر کار مردم شد و خاطرنشان کرد: با این همیاری بخشی از کم کردن فاصله جنوب و شمال شهر تهران را رقم زده و به شعارها و قولهایی که به مردم داده ایم جامعه عمل بپوشانیم.

این پویش ایجاد شد و تا به امروز هشت جلسه از این پیگیر کار مردم جنوب تهران اجرا شده و قرار است در هفته آینده این پویش به میزبانی شهرداری منطقه ۱۹ برگزار شود و شربیانی چهره به چهره در جریان مشکلات مردم این منطقه از جنوب تهران قرار گیرد.

«پیگیر کار مردم جنوب تهران» برای کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت

بررسی مشکلات ۱۰۰ شهروند ری

دیروز/۲۶ آذر/ سومین پویش پیگیر کار مردم جنوب تهران در طبقه همکف شهرداری منطقه ۲۰ با حضور شربیانی و سید محمد ناظم رضوی شهردار این منطقه برگزار شد.

شربیانی در حاشیه این پویش با بیان اینکه امروز بیشتر درخواست های مراجعان در حوزه شهرسازی و معماری بود، گفت: درخواست های شهروندان در چارچوب قوانین و ضوابط بررسی و دستور رسیدگی صادر شد.

او افزود: در حوزه های دیگر نیز مشکلات شهروندان بررسی شد و طبق قولی که به شهروندان داده ایم تا حصول نتیجه پیگیر رسیدگی به درخواستهای مراجعان هستیم.

شربیانی با بیان اینکه حل مشکلات شهروندان هدف دیدارهای مردمی است، گفت: ملاقات‌های مردمی و طرح بدون واسطه مشکلات و مسائل موثرترین راه شناسایی مطالبات شهروندان و تسریع در پاسخگویی به درخواست های آنان است.

این پویش که به صورت دیدار چهره به چهره مردمی است بدون نیاز به تعیین وقت قبلی برگزار می شود و این نکته از محسنات آن است؛ البته پویش دیروز پنج ساعتی به طول انجامید و در پایان این جلسه مردمی شهردار منطقه ۲۰ تهران به خبرنگاران گفت: در پویش امروز میزبان ۱۰۰ شهروند بودیم و موضوعات مربوط به شهرسازی، املاک، درآمد، مالی و نیروی انسانی به ثبت رسید.

وی افزود: با توجه به ظرفیت تعیین شده از سوی شهرداری تهران در زمینه تخفیف ۴۰ درصدی عوارض ساختمانی مراجعات مردم افزایش یافته است و درخواست استفاده از این ظرفیت بر اساس بخشنامه را دارند اما در برخی مواقع با ناهماهنگی‌های سیستمی مواجه می‌شوند که البته این مطالبه مردم با موافقت و به دستور رئیس شورای اسلامی شهرستان ری تسهیل شد.

شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: مراجعات مردم در نواحی برخورداری کمتر و تمکن مالی کمتر درخواست‌هایی از شورا و شهرداری درخواست‌هایی برای حمایت در تثبیت واحدها داشتند که مقرر شد با هماهنگی شورای شهر تهران پیگیری شود.

ناظم رضوی با اشاره به اثرات مفید این جلسات خاطرنشان کرد: مردم مطمئن می‌شوند که نهایت مساعدت انجام شده و در اجرای قانون همکاری خواهند کرد و در کل جلسه مؤثر و مساعدی برای انتقال مشکلات مردم است.

به گزارش ایرنا، براساس اطلاعات دریافتی تاکنون مشکلات حدود ۵۰۰ نفر از شهروندان در پویش پیگیر کار مردم جنوب تهران طی هشت جلسه برگزار شده بررسی و این پیگیری تا رفع مشکل در چارچوب قانون ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha