۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84728155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت سنندج: مسوولان مراقب بیت‌المال و ساده‌زیست باشند

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج گفت: مسوولان باید اولیا خدا از جمله حضرت‌ علی(ع) را اسوه خود در زندگی و خدمت به مردم قرار دهند و مراقب بیت‌المال بوده و ساده‌زیست باشند.

به گزارش ایرنا، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: ضروری است مسوولان همانند پیامبر(ص) و اصحاب ایشان، با اخلاق و دلسوز باشند، چراکه مقام و منصب روزی به پایان خواهد رسید، پس خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ضمن تقدیر از تلاش دولت سیزدهم برای خدمت به مردم، اضافه کرد: دولت و مسوولان باید مردم‌دار بوده و در راستای رفع مشکلات جامعه، به ویژه بحث اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان، تمام تلاش خود را به کار گیرند.

خطیب جمعه موقت سنندج یادآور شد: استاندار و نماینده ولی فقیه در کردستان نیز همت کرده و دلسوزانه وارد میدان شده‌اند تا مشکلات مردم را رفع کنند که جای بسی خرسندی است و امیدواریم شاهد توسعه استان و برطرف شدن دغدغه‌های مردم باشیم.

ماموستا حسینی در بخش دیگری از خطبه‌ها، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع)، اظهار داشت: زندگی این امام همام، سراسر درس شهامت، ایثار، فداکاری، مقاومت در برابر ظالم و حمایت از مظلومان بوده است و همه باید این آموزه‌ها را در زندگی بکار گیریم.

وی اطاعت از خدا و پیامبر(ص) را رمز سعادت دنیا و آخرت عنوان کرد و گفت: شب‌های قدر فرصت بسیار خوبی برای نزدیکتر شدن به پروردگار است و باید از مواهب ماه رمضان و این لیالی پربرکت، به بهترین شیوه بهره برد.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه به اوصاف صدیقین خداوند اشاره داشت و افزود: همواره عظمت پروردگار را مشاهده کردن، توجه به تمام نعمت‌های خدا، مطیع محض الله بودن و جلب رضای خداوند، چهار خصلت صدیقین است که می‌طلبد ما هم در این وادی قدم برداریم.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha