۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 84717131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم در کنار دولت به رفع مشکلات محرومین کمک کنند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: رفع مشکلات نیازمندان و کمک به مردم محروم تنها رسالت دولت و مسوولان نیست بلکه این دستور خداوند و امر پیامبر است که همه در مسیر کمک به همنوع هرآنچه در توان داریم به کار بگیریم.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: فقرا، نیازمندان، بیماران و معلولان به دست مردم و مسوولان چشم دوخته‌اند تا بخشی از مشکلات آنها را رفع کنند.

وی تاکید کرد: رفع فقر با شعار و پشت میز نشستن شدنی نیست و نیاز به عمل دارد و همه باید به میدان عمل بیایند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه مومن نمی‌تواند نسبت به برادر و خواهر دینی خود بی تفاوت باشد ادامه داد: فعالیت خیرین که همیشه برای رفع هر مسئله و مشکلی در جامعه پیشقدم هستند، قابل تقدیر است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: قشر ضعیف و نیازمند جامعه بیش از هر زمانی زیر فشار اقتصادی است بنابراین مسوولان باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه رفع مشکلات را فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه ما مسلمان و امت پیامبر(ص) هستیم و باید به همدیگر رحم کنیم گفت: نباید به خاطر طمع و درآمد بیشتر به دیگران به ویژه قشر نیازمند فشار بیاوریم چرا که فقر و مشکلات اقتصادی زمینه افزایش آسیب‌های اجتماعی و گناه را در جامعه فراهم می‌سازد.

ماموستا رستمی افزود: هر کدام از ما در هر جایگاهی نسبت به جامعه و اطرافیان خود مسوول هستیم و باید با مسوولیت‌پذیری زمینه رفع مشکلات را در جامعه فراهم سازیم.

وی امنیت را به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه دانست و اضافه کرد: امنیت اقتصادی نیز به اندازه امنیت اجتماعی اهمیت دارد بنابراین برای تحقق امنیت اقتصادی نیاز به کار جهادی و تلاش مضاعف است.

ماموستا رستمی ادامه داد: گرانی مسکن و افزایش نرخ اجاره بهای مسکن از دیگر مشکلات امروز جامعه است که باید در این زمینه چاره‌اندیش شود.

وی با اشاره به ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: در جنگ تحمیلی شاهد فداکاری جان برکفان ارتش جمهوری اسلامی در مقابل ۳۷ کشور دنیا بودیم که با ایمان، اخلاص و فداکاری و با دستانی خالی از تجهیزات توانستند بر همه آن کشورها که آمده بودند چند روزه کشور را به اشغال در بیاورند، غلبه کنند .

ماموستا رستمی با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص) گفت: دهه اول ماه رمضان رحمت، دهه دوم مغفرت و دهه سوم آن آزاد شدن از تعلقات دنیایی است.

وی یادآور شد: در تمام ماه رمضان درهای جهنم بسته و درهای بهشت باز می‌شوند و بندگان باید از این فرصت استفاده کنند.

امام جمعه سنندج اظهار داشت: اگر در ماه رمضان مسلمانی شب قدر بیدار باشد و به عبادت بپردازد به اندازه یک هزار ماه ارزش دارد و خداوند در این شب‌ها با نگاه رحمت به بندگان خود می‌نگرد و در رحمت را به روی آنها می‌گشاید.

وی افزود: کسانی که شرب خمر می‌کنند، به والدین بی احترامی می‌کنند، صله رحم نمی‌کنند و با برادر دینی خود صحبت نمی‌کنند از جمله کسانی هستند که مشمول این رحمت نمی‌شوند و باید با تغییر رفتار و توبه نظر خداوند را جلب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha