۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84736211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: دشمنان از اتحاد بین امت اسلامی هراس دارند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: دشمنان همواره از وجود اتحاد و همبستگی بین جامعه اسلامی می‌هراسند، بنابراین باید هوشیار و متحد بود و فریب توطئه‌های آنان را نخورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم کردستان در راهپیمایی روز جهانی قدس، داشت: مردم و مسوولان استان با شرکت گسترده در این راهپیمایی، نشان دادند که حامی و غمخوار ملت مظلوم فلسطین هستند و این مهم بسیار ارزشمند است.

وی حضور باشکوه مردم را در راهپیمایی روز قدس، بیانگر وحدت بین ملت ایران برای دفاع از مظلومان فلسطین دانست و افزود: امیدواریم بزودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف باشیم که البته با وحدت بین جامعه اسلامی محقق خواهد شد.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها به بزرگداشت هفته معلم اشاره داشت و ادامه داد: معلمان سرمایه مملکت هستند و آموزش و پرورش قوی، کشور را به سمت ترقی و پیشرفت پیش می‌برد.

ماموستا رستمی ضمن تبریک روز و هفته کار و کارگر، اظهار داشت: چرخ اقتصاد کشور به دست کارگران تلاشگر می‌چرخد و کارگر در دین اسلام و از دیدگاه پیامبر(ص) جایگاه والایی دارد، بنابراین باید قدردان تلاش‌های آنان بود.

وی در ادامه از امنیت به عنوان یکی از مهمترین نعمت‌های الهی نام برد و گفت: در کنار امنیت مرزها، باید مردم از امنیت اقتصادی و معیشتی نیز برخوردار باشند و تحقق این موضوع مستلزم همت مسوولان است.

امام جمعه سنندج یادآور شد: امروز شاهد بالا بودن قیمت اجناس در استان و کشور هستیم و نیاز است مسوولان آستین همت را بالا بزنند و با تلاش و همت مضاعف، چاره اندیشی و مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

ماموستا رستمی ضمن اشاره به تصادف اخیر در مسیر جاده سنندج- کامیاران و ابراز تاسف از فوت سه جوان نخبه در این حادثه، اضافه کرد: انتظار داریم دستگاه‌های مسوول، برای اصلاح جاده‌های پرخطر استان، با جدیت اقدام کنند تا شاهد ادامه حوادث و تصادفات تلخ نباشیم.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha