۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84731110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخالفت بیشتر فرانسوی ها با کسب اکثریت از سوی حزب مکرون در پارلمان

تهران-ایرنا- نظرسنجی جدید نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد رای دهندگان فرانسوی نمی خواهند حزب امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور اکثریت را در انتخابات ماه آینده پارلمانی در مجلس ملی این کشور کسب کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نظرسنجی «اوپینیون وِی» که به سفارش شبکه های خبری «سی نیوز» و «اروپ ۱» انجام شده است نشا می دهد که اکثریت مردم فرانسه تمایلی ندارند حزب مکرون در انتخابات ماه ژوئن اکثریت را بدست آورد.  

این نظرسنجی روز یکشنبه با اعلام نتایج دور دوم انتخابات و پیروزی مکرون با مشارکت ۱۳۰۰ نفر از رای دهندگان فرانسوی انجام شد.

وقتی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد نخست وزیر مورد علاقه آنها چه کسی است، ۴۶ درصد گفتند مارین لوپن، ۴۴ درصد ژان لوک ملانشون را انتخابا کردند و ۸ درصد  حمایت خود را از والری پکرس (نامزد ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواهان ابراز کردند.

در نظرسنجی که خبرگزاری اسپوتنیک منتشر کرده آمده است: ۴۹ درصد از رای دهندگان از نتایج دور دوم ابراز رضایت کردند و همین تعداد گفتند از نتایج این انتخابات راضی نیستند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه ۲۴ آوریل برگزارش شد و وزیر کشور فرانسه گفت بعد از بررسی ۱۰۰ درصد از صندوق های رای ، مکرون رئیس جمهوری فعالی فرانسه ۵۸.۵۵ درصد آرا را کسب کرده است.

لوپن نامزد راست افراطی توانست در دور دوم ۴۱.۴۵ درصد آرا را کسب کند.

در دور نخست انتخابات فرانسه که روز ۱۰ آوریل برگزارش شد، مکرون ۲۷.۸۴ درصد آرا را کسب کرد و لوپن تنها توانست ۲۳.۱۵ درصد آرا را کسب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha