۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84731975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه ساماندهی کنترل پروانه چرای دام در سطح مراتع کردستان اجرا شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در سال جاری پروژه ساماندهی و کنترل چرای دام و جلوگیری از ورود دام مهاجر در مراتع استان انجام شد.

بختیار مرادی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف حفظ و حراست مراتع با تعدادی از تعاونی‌های فراگیر و همچنین تشکلها و بهره برداران منابع طبیعی و آبخیزداری استان قراردادهایی به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبار مدیریت پایدار مراتع منعقد شد.

وی اضافه کرد: در روند اجرای این طرح و با هدف کاهش چرای مفرط و جلوگیری از ورود دام مازاد بر ظرفیت مراتع به استان، نیروهای گشت و بازرسی در ۹ ورودی‌ و گلوگاه‌های استان حضور فعال و شبانه روزی دارند.

رییس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه کردستان، استانی عشایر پذیر نیست و ظرفیت مراتع استان هم محدود است، افزود: فقط دامدارانی که دارای پروانه مرتع داری هستند در صورت تمدید پروانه چرای خود در سال جاری و دریافت گواهی سلامت دام از دامپزشکی  استان‌های مبدا و نیز ارائه صورت برگه بارنامه از اداره حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند از ۱۵ اردیبهشت امسال دام را وارد مراتع کنند.

کردستان دارای یک میلیون و ۴۰۰ میلیون هکتار مراتع است و ۶۷ هزار بهره بردار از مراتع استان استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha