خط تولید کره و بستنی کارخانه وارنا در ورامین افتتاح شد

ورامین - ایرنا - با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران، خط تولید کره و بستی کارخانه صنایع شیر شهداد (وارنا) با ظرفیت اشتغالزایی ۳۰ نفر روز پنجشنبه در ورامین افتتاح شد.

مدیرعامل کارخانه وارنا در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: پس از افتتاح کارخانه شیر وارنا در پنجم خرداد سال گذشته که با همت دستگاه قضا صورت گرفت، تمام تلاش مسئولان این کارخانه به راه‌اندازی خطوط مختلف کارخانه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در آن بود و طی ۲ سال گذشته، ۲ خط تولید به کارخانه افزوده شده است.
بابک فلاحت افزود: طی این مدت تلاش زیادی برای دریافت مجوز راه‌اندازی خط تولید کره مارگارین صرف شد تا امروز با به نتیجه رسیدن آن، زمینه تولید این محصول در کارخانه وارنا فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: با تعمیردستگاه‌های موجود، خط تولید بستنی نیز از امروز فعالیت خود را آغاز کرد تا گام به گام به سمت بازگشایی کامل این کارخانه که از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است حرکت کنیم.

بازگشایی مجدد کارخانه وارنا با تلاش دستگاه قضا
مسئول اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری تهران در مراسم بازگشایی مجدد کارخانه وارنا گفت: کارخانه شیر وارنا که از سال ۸۶ به بهره برداری رسیده بود و تولیدات بیش از هزار تن داشت، با وجود فعالیت ۶۰۰ کارگر در اواخر سال ۹۶ و سال ۹۷ تعطیل شده بود.
بابک ترکی افزود: اموال توقیف شده با مبلغی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان به شخصی واگذار شده بود که اهلیت و مدیریت کارخانه را نداشت.
وی تصریح کرد: با پیگیری مستمر و ورود دستگاه قضایی در سال ۹۹ امتیاز این کارخانه از بانک خلع ید و انتقال مدیریت کارخانه انجام شد.
وی گفت: با تشکیل کارگروه ویژه در اداره امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه تصمیم بر این شد تا کارخانه وارنا بار دیگر توسط مالکین قبلی کارخانه احیا و بازگشایی شود که این امر میسر شد و هم اکنون ۱۱۵ نفر کارگر مشغول به فعالیت در این کارخانه هستند.

به گزارش ایرنا، کارخانه شیر وارنا ورامین وابسته به صنایع شیر شهداد در روز یکشنبه یازدهم شهریور سال ۱۳۸۶ با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و زیربنای ۳۰ هزار مترمربع با ظرفیت تولید روزانه هزار تن انواع محصولات لبنی افتتاح شد.
فعالیت این کارخانه در پنج سال نخست فعالیت، با رونق فراوانی همراه بود و صادرات محصولات لبنی به کشورهای همسایه باعث شد تا این کارخانه با ظرفیت کامل فعالیت کرده و در اغلب فروشگاه‌های منطقه و استان تهران محصولات این کارخانه وجود داشته باشد، رونقی که با فوت مالک کارخانه در سال ۱۳۹۱ رو به افول گذاشت و روند نزولی فعالیت آن آغاز شد.
از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۶ دوران طلایی کارخانه با کاهش میزان تولید کاهش، بدهی‌های معوق به دامداران، سررسید اقساط تسهیلات واگذاری و بدهی به سازمان‌های خدماتی به سررسید و این امر موجب شد تا رفته رفته برخی از کارگران اخراج و فعالیت کارخانه به یک شیفت کاهش یابد تا جایی که از سال ۱۳۹۷ به طور کامل این کارخانه تعطیل شد.
جلوگیری از فروش وسایل کارخانه
با وجود آن که برخی از کارگران با طرح شکایت در دادگاه اقدام به توقیف اموال کارخانه کردند ولی ورود دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین به موضوع کارخانه وارنا باعث شد تا هیچ وسیله‌ای از کارخانه خارج نشده و اجازه فروش آن داده شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha