نماینده پارلمان عراق: رژیم های متزلزل دنبال سازش با اسرائیل برای حفظ خود هستند

بغداد-ایرنا- «جاسم البخاتی» نماینده پارلمان از جریان حکمت ملی عراق می گوید رژیم های متزلزل منطقه به خاطر ترس ناشی از تهدیدها به تغییر آنان به دنبال کسب رضایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن هستند.

البخاتی در گفت و گو با ایرنا می افزاید: این رژیم ها را تهدید به تغییر و جایگرینی با ساقط کردن آنها کرده اند بنابراین برخی نظام های منطقه گمان می کنند راه حل حفظ خود در سازش با رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: انسان های با شرف چنین رویکردی را نمی پذیرند، آنها فرهنگ سازش را بر نمی تابند و آزادگان جهان، مسیر شریف امام خمینی (ع) را در برابر اشغالگری و نیز در تقابل با منافقان متزلزل در پیش گرفته اند.

البخاتی تاکید کرد: این چالش ها باعث می شود که حمایت از فلسطین و برگزاری روز جهانی قدس بیش از هر زمان دیگری ضروری و پررنگ باشد.

روز گذشته «احمد عقل» سفیر فلسطین در عراق نیز با تاکید بر این که دشمن صهیونیستی زبانی جز زور، مقابله، مقاومت و جنبش امت نمی فهمد، گفت: آنچه نام عادی سازی روابط بر آن گذاشته شده است تلاشی از سوی رژیم های لرزان  و نگرانِ در جستجوی حمایت است؛ رژیم هایی که تصور می کنند اسرائیل از آنها حمایت خواهد کرد در حالی که صهیونیست ها از حمایت و حفاظت خود نیز عاجزند.

احمد عقل ادامه داد: اسرائیل در وضعیت ضعف راهبردی شدید و مواجه با تهدیدهای موجودیتی است و «با عادی سازی روابط تلاش می کند از روی حقوق فلسطینیان بپرد».

سفیر فلسطین تاکید کرد: توافق قرن مرده است و عادی سازی نیز خواهد مرد؛ ملت های ما و امت اسلامی – عربی پیروز خواهند شد.

عراق در حالی برای برگزاری روز جهانی قدس آماده می شود که این روزها موضوع تلاش برخی عوامل وابسته به خارج در آن برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی این کشور را وارد مرحله حساسی کرده است.

رییس فراکسیون جریان صدر در پارلمان عراق روز یکشنبه در آستانه روز جهانی قدس، از ارائه قانون «جرم قلمداد کردن عادی سازی با رژیم صهیونیستی» به پارلمان عراق خبر داد.

«حسن العذاری» در یک کنفرانس خبری با حضور تعدادی از نمایندگان تاکید کرد که قانون جرم دانستن عادی سازی با رژیم صهیونیستی در نخستین جلسه آتی پارلمان ارائه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha