۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸
کد خبر: 84737081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرجویان «طالب‌زاده» در لبنان: استادی که در مسیر جهاد گام برمی‌داشت

تهران- ایرنا- جمعی از دانش‌آموختگان نادر طالب زاده، مجری و برنامه‌ساز فقید تلویزیون، در تسلیت درگذشت وی نوشتند: طالب زاده در کنار دوربین روشنگر خود در مسیر جهاد به آگاه سازی نسل‌ها در مسیر نصرت و شهادت گام برمی داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در ابتدای پیام تسلیت دانش‌آموختگان نادر طالب‌زاده در لبنان آمده است: با کمال تاسف مطلع شدیم برادر مجاهد دکتر نادر طالب زاده را در پی عمری مجاهدت و در راه ایمان و جهاد به دیدار حق شتافته است.

در بخش دیگری از این پیام می‎‌خوانیم: در روز جهانی قدس روح آن مرحوم در وعده گاه دیدار حق تعالی بود ، پس از عمری مجاهدت در راه خدا و یاریگری به سوی فلسطین وملت مظلوم آن برای رهایی از چنگال صهیونیستهای اشغالگر. وی درتمام سالهای جهاد خود لحظه ای از دفاع از مقاومت لبنان غافل نشد بل که در بسیاری اوقات در جبهه های مقدم خط  و مواضع نیروهای مقاومت دربرابر صهیونیستها شخصا حاضر بود و لباس رزم برتن کرد و با مجاهدان در غارهای و شکاف کوهها و مخفیگاهها زیست و دوشادوش آنان سلاح برگرفت، و در کنار دوربین روشنگر خود در مسیر جهاد به آگاه سازی نسلها در مسیر نصرت و شهادت گام برمی داشت.وی در همین مسیر با حاج عماد و السید ذوالفقار و گروه دیگری از فرماندهان شهید و مجاهد دیگر آشنا شد.

برادران، فرزندان و دانش‌آموختگان مکتب طالب زاده در لبنان ادامه دادند: ما نیروهای مقاومت اسلامی لبنان و از شاگردان مکتب حاج نادر امروز در کمال  تواضع در برابر روح پاک و مومن وی به احترام بر می خیزیم و دربرابر دستاوردهای و فداکاریهای وی ،سر تعظیم فرودمی آوریم  ، درود جهاد و مقاومت و سلاح ما تقدیم آن روح بزرگ باد .وی کسی بود که از همان آغاز راه مبارزه آغوش خود را برای ما گشود و بیش از سی سال از زندگی خود را با شب زنده داری و مجاهدت برای آموزش و مراقبت و تربیت و بالا بردن توان نیروهای ما کرد و تا آخرین روزهای عمر پربرکت خود مراقب گامها، مبارزات و جهاد ما بود و در کمال اخلاص تلاش کردروح مبارزه و انقلاب اسلامی کربلایی( به بنیانگذاری امام راحل ) را در وجود ما زنده نگه دارد  و پرچمی را که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم در دست گرفتند ،برافراشته نگهدارد .

در ادامه این پیام آمده است: ما امروز مراتب عمیق تسلیت خود را به مناسبت درگذشت حاج نادر طالب زاده به مقام معظم رهبری و خانواده ایشان و همه دوستان و همرزمان تقدیم کرده و از خداوند منان می خواهیم روح آن بزرگوار را با ارواح شهدا و سعادتمندان درگاه حق محشور دارد.

در پایان این پیام می‌خوانیم: حاج نادر ما همواره بر عهد خود با تو برای ادامه راهی که در پیش گرفتی ، پایدار و پایبند می مانیم تا هنگامی که ملتمان را به ساحل امن آزادی وپیروزی و کرامت انسانی برسانیم و در زیر پرچم ولی عصر ، صاحب الزمان،  اسلام و صلح را در تمام جهان حاکم کنیم.

معلم مبارز، مهربان دوست داشتنی ، حاج نادر عزیز سلام ما نثارتو و روح عاشق راه انبیاء واوصیای تو باد.

نادر طالب زاده مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون در ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

طالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما است.

وی همچنین دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه است.

طالب زاده کارگردانی سریال بشارت منجی را در کارنامه حرفه ای خود دارد.  

وی فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا وسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.  

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

طالب زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارد در جنگ بوسنی نیز شرکت داشته‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha