طالب‌زاده نقش بسزایی در تربیت فیلم‌سازان انقلابی داشت

قم-ایرنا- رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به مناسبت درگذشت نادر طالب‌زاده گفت: این هنرمند فرهیخته نقش بسزایی در تربیت نسل مستند و فیلم سازان انقلابی داشت.

به گزارش شامگاه یکشنبه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در این پیام، آورده است: درگذشت تاثر برانگیز استاد نادر طالب زاده از پیشگامان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی موجب تاثر و تالم گردید.

وی افزوده است: آن دانشمند فرهیخته و شخصیت تأثیر گذار در عرصه رسانه، نقش بسزایی در تربیت نسل مستند ساز و فیلم ساز انقلابی داشت و سالها به ترویج معارف انقلاب اسلامی درعرصه بین الملل اشتغال داشت.

حسینی بوشهری اضافه کرده است: اینجانب ضایعه فقدان این هنرمند فرهیخته را به بازماندگان و اراتمندان به ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال، رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان مسالت دارم.

به گزارش ایرنا، نادرطالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه بود.

وی فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا وسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

طالب زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار داشت در جنگ بوسنی نیز شرکت کرد. وی نهم اردیبهشت در ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

مراسم تشییع و خاکسپاری نادر طالب زاده در قطعه شهدای فاطمیون بهشت زهرا (س) برگزار شد و پیکر این هنرمند انقلابی در جوار مزار شهید سیدمرتضی آوینی (قطعه ۲۹) آرام گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha