طرح حمایت از مادران باردار در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح حمایت از مادران باردار و یا دارای کودک شیرخوار قالب طرح « یسنا» از امروز (سه شنبه) در استان آغاز شد. 

محسن غلامی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح ملی «یسنا» در هشت استان کشور از جمله خراسان شمالی اجرایی شده و هدف از آن حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است و با تمرکز بر مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار اجرا می شود.

وی افزود: خانواده‌های دهک یک درآمدی مشمول این طرح هستند و در آن خانواده ها به مدت ۶ ماه از خدمت حمایت و از دریافت بسته غذایی، بهداشتی و پوشاک بهره مند می شوند.

سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در این طرح برای هر خانواده ماهیانه چهار میلیون ریال به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

به گزارش ایرنا، طرح ملی یسنا با اتکا به آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی آغاز شده و چه زیباست که ما هر خدمتی که قصد انجام آن را داریم در سایه‌ امام رئوف باشد.

این طرح با ابتکار آستان قدس و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و اندک کمکی که از بستر شرکت‌های وابسته به وازت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریاف کرده، اجرایی خواهد شد.

با توجه به آماری که از نهادهای حمایتی و موسسات خیریه و دیگر منابع جمع آوری شده است ۴۲ هزار نفر در استان نیز با وجود فقر مطلق تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha