۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84741191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی زنجان علیه سن گندم سمپاسی شد

زنجان – ایرنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۰ هزار و ۵۹۱ هکتار از مزارع گندم در این استان علیه آفت سن گندم سپماشی شد.

روح الله حسنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایش و تعیین تراکم این آفت  سن گندم نیز در ۲۸۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: کنترل  تلفیقی آفات و بیماری های محصولات زراعی مبتنی بر اجرای همه اقدامات کنترل شیمیایی و غیرشیمیایی از مهمترین اقدامات مراحل تولید این محصول به شمار می رود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هزینه های کنترل بر اساس نرم های تعیین شده توجیه اقتصادی داشته و ضروری است.

حسنی اظهارداشت: در همین راستا کنترل آفت سن گندم با اطلاع رسانی های گسترده و پیگیری های انجام شده به صورت مناسب ادامه دارد و استمرار عملیات سمپاشی در فرصت باقی مانده الزامی است.

وی ادامه داد: در شهرستان طارم هفت هزار و ۸۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی علیه ملخ مراکشی سمپاشی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پایش و کانون یابی این آفت در سطح ۱۲ هزار هکتار نیز انجام شده است.

حسنی یادآوری کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون عملیات کنترل علف های هرز در گندم زارهای استان در سطح ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار و مبارزه با جوندگان مضر نیز در چهار هزارو ۸۰۰ هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه پایش و کنترل فروشگاه های سموم کشاورزی در استان به صورت مستمر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۵ مورد بازدید انجام شده و پایش روزانه مزارع غلات توسط  ۸۵ اکیپ شبکه مراقبت بخش دولتی و ۶۰ اکیپ بخش خصوصی انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha