ساخت بزرگ‌ترین مجتمع امدادی هلال احمر کشور در بابلسر آغاز شد

ساری- ایرنا- کلنگ ساخت مجتمع چندمنظوره امدادی، درمانی، آموزشی و فرهنگی هلال احمر کشور امروز پنجشنبه با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و مسولان استانی و شهرستانی در بابلسر به زمین زده شد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس جمعیت هلال احمر مازندران  در مراسم کلنگ زنی این مجتمع با بیان این که این مجتمع بزرگ ترین پروژه رفاهی امدادی بعد از انقلاب در مازندران است ، گفت : قرار است این پروژه در ۱۲ طبقه و با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان ساخته شود.

غلامعلی فخاری افزود : این مجتمع بزرگ چند منظوره امدادی، درمانی، آموزشی و فرهنگی ظرفیت های بالایی برای استان مازندران و حتی کشور ایجاد خواهد کرد و بعد از بهره برداری می تواند به  مرکزی مهم برای امداد کشور تبدیل شود. 

وی افتتاح هرچه سریع تر مجتمع امدادی بابلسر را لازمه  استان مازندران دانست و بیان کرد : ضریب خطرپذیری مازندران در کشور از همه استان ها بالاتر است و  این استان در سامانه جامع حوادث کشور رتبه نخست را با بیش از سه هزار عملیات امدادی به خود اختصاص داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در  مراسم کلنگ زنی مجتمع امدادی بابلسر،جمعیت هلال احمر  را  نهادی مردمی دانست و گفت : در راستای افزایش خدمات به مردم توسعه ناوگان هوایی و زمینی از جمله تقویت پایگاه‌های امداد جاده‌ای ، ساحلی و کوهستان ونوسازی آن را جزو برنامه های اصلی این جمعیت می باشد.

 پیرحسین کولیوند افزود : توسعه خانه‌های امدادی از دیگر برنامه‌های این جمعیت برای  کاهش آسیب‌های اجتماعی و  امدادرسانی محله است که در دستور کار قرار دارد.

وی آموزش همگانی برای ارتقای سطح تاب آوری مردم در حوادث وبلایای طبیعی را از دیگر برنامه‌های هلال احمر عنوان کرد و گفت : لازم است برای کاهش آسیب‌ها و  سوانح  آموزش های لازم برای خود امدادی به مردم  داده شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر توسعه آموزش در جامعه بیان کرد : برنامه ایجاد مراکز آموزشی بین المللی  نیز در دستور کار قرار دارد که از  نمونه این مراکز می توان به مرکز شبیه سازی حوادث اشاره کرد که برای درک ابعاد سوانح ، مهارت افزایی و آموزش پرسنل هلال احمر و مردم  بسیار موثر خواهد بود.

کولیوند با بیان اشاره به اینکه هلال احمر ایران در ۱۴ کشور جهان بیمارستان و مرکز درمانی دارد، افزود: این مراکز درمانی نماد جمهوری اسلامی می باشد که به مردم دنیا خدمت می کند و به موجب همین خدمات برای دومین بار از سوی فدراسیون جهانی صلیب سرخ ، هلال احمر  ایران برنده جایزه هانری داوینسون شده است و ریاست کمسیون پیش نویس مجمع نیز برای اولین بار به هلال احمر ایران تفویض شد که نشان دهنده جایگاه رفیع این نهاد مردمی است.

کلنگ زنی مجتمع بزرگ چند منظوره امدادی، درمانی، آموزشی و فرهنگی در بابلسر ، دیدار نماینده ولی فقیه و  استاندار مازندران ، بازدید از مرکز توانبخشی فوق حاد شهرستان قائم شهر،دیدار با خانوده های معظم شهدا،بازدید از چند پایگاه امدادی و همچنین حضور در نشست شورای مدیران هلال احمراستان از جمله برنامه های سفریک روزه دکتر کولیوند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha