اصالت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در بوستان کوهسنگی باید حفظ شود

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در بوستان کوهسنگی مشهد واقع شد، اما لازم است در این مرکز اصالت، هویت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس حفظ شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، جواد خدایی در جلسه هیات‌مدیره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: این مرکز باید نشانگر نمادها و نشان‌های حماسه عظیم دفاع مقدس باشد تا جذب مخاطب و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جامعه هدف را محقق کند.

وی گفت: امیدواریم این مرکز به‌ واسطه روایت کلان طرح محتوایی تدوین‌شده که توأم با کمیت‌های موردنظر است از کیفیت ویژه‌ای نیز برخوردار باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: تداعی‌گری فضای جبهه‌ها و جغرافیای فرهنگی، اقلیمی و طبیعی متفاوت در مراکز فرهنگی دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور مشاهده می‌شود، براین اساس باید علت تنوع موزه‌های دفاع مقدس در استان‌های مختلف را توجه به جغرافیای فرهنگی آن نقاط از کشور دانست.

خدایی همچنین با تأکید بر تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان در سال جاری گفت: باید فرمانداران در نقاطی که شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند و هیچ اقدامی در راستای احداث یادمان صورت نگرفته، احداث یادمان را به‌ عنوان یک اولویت دنبال کنند.

منابع تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس سریع تر تخصیص یابد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز گفت: امسال علاوه بر شورای شهر و شهرداری مشهد که در برنامه سالانه خود اعتباری برای ادامه عملیات عمرانی اختصاص داده‌اند، در سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی نیز کارسازی صورت گرفته و مصوبه‌ای برای احداث ساختمان مرکزی موزه دفاع مقدس استان و همچنین یادمان‌های شهدای گمنام که هنوز عملیات عمرانی احداث آن آغاز نشده در نظر گرفته شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده افزود: امیدواریم بر اساس وعده‌های داده‌شده منابع هر چه زودتر واگذار شود تا عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس شتاب بیشتری بگیرد.

باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با زیربنای ۱۹ هزار متر مربع در منطقه کوهستانی مشهد در حال ساخت است که تاکنون کتابخانه، مرکز اسناد، ساختمان‌های مقاومت اسلامی و موتورخانه مرکزی این مرکز فرهنگی به بهره‌برداری رسیده است، بر اساس اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در صورت تامین بودجه، موزه مرکزی، سالن اجتماعات و محوطه‌سازی این مجموعه نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و یا پیشرفت قابل توجه خواهد داشت.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha