۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84743358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر از دانشگاه علوم پزشکی کردستان

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 84743358
چند خبر از دانشگاه علوم پزشکی کردستان

سنندج- ایرنا- آبی بودن وضعیت کرونایی ۶ شهرستان استان و کشف ۳۴۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سنندج، از جمله خبرهای کوتاه حوزه دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت کردستان است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی، شهرستان‌های بانه، سقز، دیواندره، بیجار، قروه و مریوان آبی هستند و شهرستان‌های سنندج، کامیاران، دهگلان و سروآباد در وضعیت زرد قرار دارند.

آرزو فلاحی اضافه کرد: به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش آمار واکسیناسیون، آمار مبتلایان به شدت کاهش یافته است و چند روزی است که مورد فوتی نداریم.

وی افزود: روز گذشته بعد از ۲ سال و ۲ ماه سومین روز بدون کرونا و فوتی در استان ثبت شد که هر چند این کاهش ممکن است تحت تاثیر تعطیلات و کم شدن نمونه‌گیری باشد ولی ممکن است که شاهد پایان کرونا باشیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: ۱۶ نفر در سنندج، پنج نفر در سقز و ۶ نفر در مریوان بستری و تحت مداوا هستند.

کشف و ضبط ۳۴۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سنندج

رییس مرکز بهداشت سنندج روز شنبه اظهار داشت: بازرسان بهداشت طی روزهای اخیر، یک هزار و ۸۸ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی داشتند و ۳۴۴ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف، کشف و ضبط کردند.

دکتر جهانبخش یوسفی اضافه کرد: ۱۵ گشت مشترک ستادی از ۹۷ واحد تجاری و بازرسان این مرکز در سطح محیطی ۶۶۰ مورد بازدید از صنوف مختلف را انجام دادند.

وی ادامه داد: در زمینه نظارت مستمر بر فعالیت مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و غذای آماده، بازرسان این مرکز ۲۳۵ مورد بازدید را از مراکز یاد شده انجام دادند و در این رابطه ۶ مورد مواد آماده عرضه را برای تایید سلامت مورد نمونه برداری قرار دادند.

رییس مرکز بهداشت سنندج یادآور شد: بازدید از خبازی های سطح شهر هم به روند قبل ادامه داشته و ۶ مورد نان نیز برای تایید سلامت از نظر میزان نمک استفاده شده و عدم استفاده از جوش شیرین در نان مورد نمونه برداری قرار گرفت.

یوسفی با اشاره به اینکه صاحبان هشت واحد صنفی به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند، افزود: در زمینه صیانت از حقوق شهروندان پنج مورد اخطاریه صادر شده در گذشته پیگیری و ۱۳ مورد شکایات مردمی در سامانه ۱۹۰ ثبت شد.

وی در زمینه اقدامات کنترلی در راستای بهبود کیفیت آب شرب شهری هم به ۴۹ مورد نمونه برداری میکرو بیولوژیکی و ۳۹۶ مورد تست کلر سنجی آب در نقاط مختلف شهر سنندج اشاره کرد.

رییس مرکز بهداشت سنندج به نمونه گیری ۱۵۰ نفر از شهروندان سنندجی از نظر ابتلا به بیماری کرونا در مراکز تست طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: روند بستری ها طی هفته های اخیر کاهشی بوده که امیدواریم با رعایت مردم، این روند همچنان ادامه داشته باشد.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

پیام تبریک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت هفته سلامت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز شنبه در پیامی به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: هفته سلامت فرصت مغتنمی برای بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم و سهم سلامت در تحقق توسعه پایدار و تمرینی برای تامین سلامتی با مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای دولتی و غیردولتی است.

فریدون عبدالملکی افزود: مشارکت و مسوولیت پذیری همه افراد در تامین سلامت موجب ارتقا آگاهی ها و سواد سلامت، بهبود کیفیت زندگی و بالندگی جامعه می شود.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری هفته سلامت امسال با شعار "سلامت ما، سلامت سیاره ما"، اینجانب ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاش های ارزنده همه دست اندرکاران به خصوص مدافعان بخش سلامت، آغاز این هفته را به مردم شریف استان کردستان، به ویژه تلاشگران حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی، و همه عزیزانی که در حفظ سلامت مردم نقش دارند تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سعادت و سربلندی را برای آنها مسئلت می کنم.

 از ۱۷تا ۲۳ اردیبهشت به هفته سلامت نامگذاری شده است.  

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر است حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha