۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 84745963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اندیشه معلم بستر تحولات شگرف در جامعه است

کرمانشاه - ایرنا- رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نقش و جایگاه والای معلمان در تربیت و تعلیم و هدایت دانش‌آموزان، گفت: تحولات شگرف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از بستر اندیشه معلم به ظهور می‌رسد.

به گزارش ایرنا؛ دکتر «علیرضا شهرستانی» روز دوشنبه در جمع معلمان استان کرمانشاه با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شهید استاد مطهری و هفته معلم، با ابلاغ سلام آیت الله علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به مدعوین، از معلمین به عنوان طلایه داران تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: دست پرورده معلمین شخصیت هایی مثل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر بزرگان عرصه جهاد و شهادت هستند، بنابراین پاسداشت مقام معلم وظیفه تمام دستگاهاست.

این مدرس دانشگاه با دعوت از معلمین برای تقویت عنصر اندیشیدن در دانش آموزان افزود: اگر محیط کلاس صمیمانه و با تکنیک های نوین تدریس همراه باشد، متربیان و نسل فردای استان یقیناً مسوولیتی فکور، مسوولیت پذیر و معتقد به باورهای الهی، انسانی تربیت خواهند شد.

دکتر شهرستانی با تجلیل از قاطبه فرهنگیان استان کرمانشاه تاکید کرد: خلاقیت و ابتکار دو عنصری هستند که می توانند فرایند تدریس را بهینه و پر بار نمایند و یقینا معلمان نمونه استانی و کشوری از این دو عنصر، خلاقانه استفاده نموده‌اند.

وی از تلاش و فداکاری معلمان کشور و به ویژه آموزگاران استان کرمانشاه در سه سال اخیر و به دنبال شیوع کرونا قدردانی کرد و گفت: در این مدت شاهد ثبت صحنه هایی ماندگار از انسانیت و نوع دوستی معلمان نسبت به دانش آموزان بودیم.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، تداوم آموزش در فضای مجازی با همه سختی ها و کمبود زیرساخت ها به ویژه در مناطق دورافتاده را از جمله اقدامات خوب و ماندگار معلمان در کشور دانست و افزود: در این مدت علاوه بر تلاش برای تداوم آموزش شاهد کمک های مادی و معنوی معلمان به دانش آموزان محروم نیز بودیم که جای قدردانی دارد.

دکتر شهرستانی، توسعه و پیشرفت جامعه را در گرو توجه ویژه به علم و دانش دانست و افزود: در این میان معلمان نقش ارزنده ای در کمک به تسریع و شتاب بخشی به روند توسعه دارند و از این رو باید این قشر بیشتر و بهتر مورد توجه قرار گیرند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت؛ ۳۶۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار معلم، چهار هزار و ۱۰۰ مدرسه با بیش از ۱۵ هزار کلاس دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha