۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۱۶
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84748307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگترین مانور جمعیت هلال احمر استان زنجان آغاز شد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۱۶
کد خبر: 84748307
بزرگترین مانور جمعیت هلال احمر استان زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از آغاز بزرگترین مانور هلال احمر این استان خبرداد و گفت: این مانور با سناریوی زلزله ۷ ریشتری در روستای ویر شهرستان سلطانیه به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر آغاز شده است.

سیدقاسم موسوی شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری مانور زلزله فرضی روستای ویر در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  با توجه به حادثه خیزی منطقه و استان زنجان سناریوی مربوط به زلزله هفت ریشتری در روستای ویر نوشته و به مرحله اجرا درآمد.

به گفته وی، در این مانور همکاران، امدادگران، داوطلبان، جوانان و تیم بهداشت و درمان اضطراری در حال اجرای ماموریت های مربوط به خود هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این مانور که با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از پرسنل هلال احمر و اعضای داوطلبان این استان در حال برگزاری است، علاوه بر اینکه اسکان اضطراری، تغذیه، جست و جو و نجات و آوار برداری تمرین می شود، تیم سازمان جوانان نیز فعالیت دارد.

موسوی تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال مشکلات روحی و روانی و استرس و نگرانی در میان جمعیت آسیب دیده از زلزله بویژه برای کودکان و نوجوانان وجود دارد، تیم سحر متشکل از ۱۵ نفر از جوانان آموزش دیده، برنامه های بهداشت روانی و فضای دوستدار کودک را در بدنه مانور اجرا می کنند.

وی ادامه داد: بخش دیگر این مانور بزرگ جمعیت هلال احمر استان زنجان مربوط به مداخلات بهداشتی - درمانی توسط تیم بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر استان، متشکل از داوطلبان متخصص این حوزه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به شناختی که از روستای ویر وجود دارد و بر اساس ارزیابی نیازهای بهداشتی - درمانی منطقه موازی با بیماری آندمی منطقه تیم های متخصص پزشکی و بهداشتی حضور دارند که نسبت به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی به صورت ۴۸ ساعته برای ساکنان روستای ویر اقدام خواهند کرد.

برگزاری مانورها موجب ارتقای آمادگی برای مقابله با حوادث می شود

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان ضمن تبریک هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افزود: در این مانور فرضی، بازسازی ما نسبت به استاندارد کشوری بیشتر است و بنیاد مسکن در روستاها خدمات خوبی انجام داده است.

صفی اله کرامتی اظهارداشت: روستای ویر یکی از پرجمعیت ترین روستاهای استان و شهرستان سلطانیه به شمار می رود و حوادث زیادی همچون سیل داشته و در منطقه ای قرار دارد که بر روی گسل زلزله قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به این موارد و حادثه خیزی منطقه، در مانور بزرگ جمعیت هلال احمر استان زنجان روستای ویر در شهرستان سلطانیه انتخاب شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: برای ۴۰ خانواری که پیش بینی شده اسکان اضطراری انجام گرفت.

به گفته کرامتی، برگزاری این مانورها و تمرین میدانی موجب ارتقاء آمادگی نیروها برای مقابله با حوادث و ارائه مطلوب خدمات امدادی در حوادث و بلایا خواهد شد.

وی اضافه کرد: هلال احمر همواره در ارائه خدمات امدادی استان پیشرو بوده و این مانور طبق سناریویی که تعریف شده در حال انجام است.

لازم به ذکر است این مانور تا چهارشنبه شب هفته جاری در روستای ویر ادامه دارد و خدمات بهداشت، درمانی و توانبخشی اضطراری، غربالگری ناهنجاری های اسکلتی و حرکتی ارائه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha