۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 5193
کد خبر: 84749014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باند کلاهبرداران و سارقان محموله ۲۰۰ میلیارد ریالی در زنجان منهدم شد

زنجان- ایرنا- فرماندهی انتظامی استان از انهدام باند کلاهبرداران و جاعلان بارنامه محموله های شرکت های تولیدی در سراسر کشور توسط ماموران پلیس آگاهی استان خبر داد و گفت: ارزش اموال مسروقه تا کنون بنابر نظر کارشناسان بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، سردار رحیم جهانبخش، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی وصول پرونده ای مبنی بر سرقت محموله یکی از شرکت های تولیدی استان با استفاده از بارنامه جعلی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع ماموران پلیس آگاهی استان با انجام تحقیقات فنی دریافتند که این باند در برخی استان های همجوار نیز با استفاده از جعل بار نامه اقدام به سرقت بار کرده اند.

فرماندهی انتظامی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه با تلاش های شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان زنجان محل اختفای این باند در یکی از استان های همجوار شناسایی شدند افزود: طی یک عملیات غافلگیرانه پنج نفر از اعضای آن دستگیر و کل اموال مسروقه توسط این باند در حاشیه یکی از استان ها کشف و تحویل مالباختگان شد.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه ممکن است هموطنان دیگری به این روش مورد سرقت قرار گرفته باشند، از مردم خواست در صورتی که چنین اتفاقی برای آنها رخ داده باشد با پلیس آگاهی استان زنجان تماس حاصل کنند.

فرماندهی انتظامی استان زنجان از تشکیل پرونده و تحویل متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی خبر داد و گفت: به همشهریان و صاحبان شرکت های تولیدی، توصیه  می شود، سفارش دهندگان بار و یا ارسال کنندگان در سیستم حمل و نقل و صنعت، حتما  ازطریق پایانه ها اقدام کرده و اطلاعات بار خود را  هرگز در فضای مجازی منتشر نکنند.

کشف ۱۰ تن گندم قاچاق در خدابنده
فرماندهی انتظامی شهرستان خدابنده نیز از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۰ گندم قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی پاسگاه محمود آباد شهرستان خدابنده، حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ محسن غنیمتی، با اشاره به اینکه در بازرسی از کامیون توقیف شده  مشخص شد که  قصد قاچاق به استان کردستان را داشته است افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش تقربی محموله کشف شده، یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده  خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی و قاچاق، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha