۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۳۴
کد خبر: 84749617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۷ درصد عرصه‌های ملی کشور حدنگاری شده است

سنندج - ایرنا - رییس سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: ۹۷ درصد عرصه‌های ملی کشور دارای اسناد کاداستری و حدنگاری است که این آمار در استان کردستان بالاتر و ۹۸ درصد اراضی ملی این استان دارای اسناد حدنگاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بابایی عصر چهارشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: صدور سند به رشد و توسعه و همچنین کاهش اختلافات کمک می‌کند.

وی افزود: اگر اراضی بدون هویت نباشد و دارای سند باشد بسیاری از دعاوی فروکش خواهد کرد.

معاون قوه قضاییه تاکید کرد: برای صدور اسناد در حوزه اراضی کشاورزی باید کشاورزان پیشقدم شوند و پس از کارشناسی اسناد صادر شود.

وی با بیان اینکه کردستان در میان سه استان برتر در کاهش پرونده‌های معوق و رسوبی است، اضافه کرد: کردستان در کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا عملکرد خوبی داشته و کارنامه درخشانی دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: ۳۰ نفر از مدیران و کارشناسان در این سفر حضور دارند و یک تیم هم فردا اضافه می‌شود که در قالب تیم هایی چهار نفره به همه واحدهای ثبتی برای بررسی مشکلات اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در بین مردم و بطن مردم باشیم و حصارها را برداریم و از نزدیک مشکلات را بررسی کنیم، گفت: بررسی مشکلات مردم، توجه به خانواده زندانیان و  کاهش حبس برخی از تاکیدات رئیس قوه قضائیه است.

۹۷ درصد عرصه‌های ملی کشور حدنگاری شده است


نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این دیدار گفت: خدمت باید بدون منت، مفید و تأثیرگذار باشد که شاهد رضایت از روش و منش و سلوک دادگستری کردستان هستیم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: با تلاش های دستگاه قضایی شاهد حاکمیت یک امنیت روانی و فکری در استان هستیم.

وی با اشاره به شور و نشاط و گسترش حضور گردشگران بعد از فروکش کردن کرونا در استان اظهار داشت: این اتفاقات در سایه امنیت و تلاش‌های قوه قضاییه و سایر بخش‌ها است.

پورذهبی با بیان اینکه روستاهای زیادی در کردستان به شهر ملحق شده و شاهد وجود نواحی منفصل شهری مختلف بویژه در سنندج هستیم خواستار رسیدگی به مسائل ثبتی این نواحی شد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha