رونمایی از سند حدنگار کیش تا نقاشی های دیجیتال خلیج فارس

کیش - ایرنا - رونمایی از سند حدنگار جزایر اقماری سازمان منطقه آزاد کیش، تابلو نقاشی های دیجیتال خلیج فارس، اکران فیلم موقعیت مهدی، تجلیل از برترین های مسابقات قرآن کریم و برپایی نماز عید سعید فطر از جمله رویدادهای جزیره کیش در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش از ۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت شاهد رویدادهای مختلف بود که حضور سعید محمد دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک از جمله آنها است.

این ۲ شخصیت سیاسی که به منظور رونمایی از سند حدنگار جزایر سازمان منطقه آزاد کیش شامل، کیش، هندورابی، فارور بزرگ و کوچک به این جزیره سفر کرده بودند و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک در این آیین از تهیه اسناد حدنگاری جزایر ایران خلیج فارس و دریای عمان تا ۲ ماه آینده خبر داد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز گفت: سند حدنگار ۱۵ منطقه آزاد فعال و در حال ایجاد کشور نیز به منظور سهولت امر سرمایه گذاری و جلوگیری از سوء استفاده افراد سوجو نیز تا ۲ ماه آینده تهیه می شود.

رونمایی از سند حدنگار کیش تا نقاشی های دیجیتال خلیج فارس

فرهنگی

هفته گذشته رویدادهای فرهنگی در صدر اخبار جزیره کیش بود که تجلیل از ۱۰۵ شرکت کننده برتر مسابقات قرآن کریم در ۳۰ رشته از جمله صحیح ، خوانی، ترتیل ۷ تا ۱۱ سال ، ترتیل ۱۲ تا ۱۸ سال ، قرائت تقلیدی صوره ضحی زیر ۱۸ سال، حفظ ۱۶ سوره آخر قرآن کریم زیر ۱۸ سال ، حفظ ۲۸ سوره آخر قرآن کریم زیر ۱۸ سال ، حفظ سوره جمعه ، حفظ یک جز زیر ۱۸ سال حفظ جز ۳۰ زیر ۱۸ سال  از جمله این اخبار بود .

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در آیین اختتامیه هیجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کیش گفت: اگر بخواهیم وضعیت قرآنی جزیره مطلوب شود حتما وظیفه داریم یک موج قرآنی در کیش ایجاد کنیم و وی اضافه کرد: اگر این موج بین خانواده های ما ایجاد و در آموزه های آن تدبر شود می توانیم بسیاری از چالش های فرهنگی پیش روی این منطقه را برظرف کنیم.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش هم در این آیین گفت: همه ما در قبال قرآن وظیفه داریم و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که به وظیفه خود در ارتباط با قرآن کریم به نحو احسن عمل کرده است و بر همین اساس تا مرحله قرآنی بودن تمامی مناطق کشور مسیر زیادی در پیش داریم.

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در بازدید سرزده از مدارس جزیره به مناسبت روز معلم گفت: این سازمان با توجه به مسوولیت های محوله در چار چوب قوانین، تلاش می کند مشکلات فرهنگیان را مرتفع کند و اقدامات موثری در حوزه های "اسکان، حقوق، ایاب و ذهاب" معلمان در جزیره کیش محقق خواهد شد.

همزمان با روز خلیج فارس نیز آیین رونمایی از تابلوهای نقاشی دیجیتال خلیج فارس در نگارخانه هنر جزیره کیش با حضور جمعی از مسوولان، کیشوندان و مسافران برگزار شد.

این تابلوها با عنوان مَهره های (زنان مستقل و دلیر) خلیج فارس توسط ندا عسکری دانش آموخته کارشناس ارشد رشته نقاشی و تصویر سازی با همکاری اداره امور بانوان سازمان منطقه آزاد کیش خلق شده است.

موقعیت مهدی بهترین فیلم سینمایی چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز به مدت پنج شب در سینما لبخند جزیره کیش برای علاقمندان به صورت رایگان اکران ‌شد.

سید حسین تهوّری عکاس کیشوند موفق به دریافت مدال طلا بخش آزاد دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس آربلا ۲۰۲۲ ترکیه شد؛ وی مقام خود را از بین یک هزار ۳۵۰ عکاس شرکت کننده و بین پنج هزار و ۱۴۱ اثر کسب کرده است.

رونمایی از سند حدنگار کیش تا نقاشی های دیجیتال خلیج فارس

اجتماعی

کیشوندان جزیره کیش هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در مصلای بزرگ کیش و استادیوم میرمهنای این جزیره به شکرانه یک ماه میهمانی الهی نماز عید سعید فطر را برپا کردند.

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های نماز عید فطر گفت: همه باید معنویت رمضان باید در طول سال همراه خود داشته و در رفتار، سخنان و گفتار به کار بگیریم چراکه اعمال این ماه ما را به سمت اطاعت از اوامر الهی سوق می‌دهد.

محمدرضا رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: با تلاش کادر تاکنون در این جزیره ۱۴۳ هزار و ۳۹۸ دُز واکسن کرونا در این جزیره تزریق شده که شامل ۵۹ هزار و ۳۶۶ دُز در مرحله اول، ۵۳ هزار و ۴۴۲ دُز در نوبت دوم، ۳۰ هزار و ۵۷۰ دُز در نوبت سوم و ۲۰دُز در نوبت چهارم است.

وی با بیان اینکه هم اکنون دُز چهارم تنها در بین جامعه پزشکی، بیماران خاص و افراد سالمند بالای ۸۰ سال تزریق می شود افزود: هم اکنون میانگین تزریق دُز سوم واکسن کرونا در رنج سنی بالای ۱۸ سال ۶۳ درصد ،   در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۸۵ درصد و در رده سنی پنج تا ۱۲ سال ۳۰ درصد است.

محمدعلی جلایر مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سامانه هوشمند کار و اشتغال به منظور استانداردسازی شرایط کسب و کار صیانت از حقوق کارگران و حمایت از کارفرمایان و سرمایه گذاران در بهینه‌سازی فعالیت این ۲ قشر راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: به منظور ثبت اظلاعات کارگران از سوی کارفرمایان آنان می توانند به سامانه اشتغال مراجعه و نسبت به ثبت این اطلاعات اقدام کنند که تا کنون اطلاعات سه هزار و ۹۵ کارفرما به ثبت رسیده و از این تعداد سه هزار و ۹۲ مورد فعال هستند.

جواد جمالی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری اعلام جمع بندی فعالیت های گردشگری این جزیره در ایام نوروز ۱۴۰۱ گفت: در نظر داریم به منظور ارتقای کیفی خدمات گردشگری جزیره فعالیت ها را با همکاری بخش خصوص به شرط تنوع بخشی توسعه دهیم.

همچنین هفته گذشته حاج محمود خردمند یکی از پیر غلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)در جزیره کیش درگذشت.

به بهانه روز کارگر نیز با حضور جمعی از مسوولان اعتبارنامه نمایندگان هشت جامعه کارگری کیش اعطا و از ۶۵ کارگر برتر، ۱۵ کارگاه برتر، هشت مسوول ایمنی برتر کارگاه های کیش تقدیر شد.

رونمایی از سند حدنگار کیش تا نقاشی های دیجیتال خلیج فارس

ورزش

هفته گذشته مسابقات فوتسال جام رمضان ۱۴۰۱ از پنجم اردیبهشت با حضور ۱۳ تیم در سالن چند منظوره المپیک آغاز شد  و در نهایت پس از انجام ۳۰ مسابقه شب گذشته پایان یافت و تیم توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت و تیم  پاس ناجا نایب قهرمان شد و الصاروج  و آلفا به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم ایستادند.

مسابقات تکواندو آقایان جام ماه مبارک رمضان با معرفی نفرات برتر در جزیره کیش به پایان رسید؛  این رقابت‌ها با حضور ۱۰۰ تکواندوکار در بخش آقایان و بخش کیورگی در هشت وزن و دو رده سنی خردسال و نونهال برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha