۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۱۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84749743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر بر لزوم اقناع مردم در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکید کرد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر اصلاح ارز ترجیحی را برای نظام و کشور یک ضرورت دانست و بر لزوم اقناع‌سازی مردم در راستای اجرای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" عصر چهارشنبه در جلسه مردمی‌سازی یارانه‌ها در جمع معتمدان، روحانیون، هیات‌های مذهبی، دهیاران و اصحاب رسانه افزود: شما به عنوان نخبگان و خواص جامعه در راستای اقناع‌سازی مردم وظیفه دارید.

وی با بیان اینکه مجموعه این شهرستان برای تحقق این ماموریت بزرگ پای کار است، تاکید کرد: با اخلال‌گران و متخلفان در روند اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به شدت برخورد می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر نظارت بر بازار را دغدغه اصلی مردم دانست و ادامه داد: در این راستا ناظران و بازرسان را تا ۲۰ برابر افزایش داده‌ایم و روزهای آینده نیز ۲۰ برابر دیگر اضافه خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به توزیع روزانه ۱۵ تُن مرغ گرم در بازار، گفت: هیچ مشکلی در تامین و تولید کالاهای اساسی نداریم و همین میزان مرغ گرم در ساعت‌های نخست روز به فروش رسید.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید همکاری لازم را داشته باشند و از احتکار خانگی پرهیز کنند، ادامه داد: افراد اثرگذار جامعه باید به مردم این اطمینان را بدهند که این تحول اقتصادی به نفع آنان است.

معاون استاندار همدان ارز ۴۲۰۰ تومانی را فسادزا دانست و اظهار داشت: دولت شبانه‌روز در تلاش است تا با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع یارانه‌ها، مردم به حق خودشان برسند.

اسماعیلی با بیان اینکه ما نیز خودمان را به احقاق حقوق مردم متعهد می‌دانیم، بیان کرد: طی سال‌های گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی، نظام چند نرخی ارز و اعمال سیاست‌های غلط اقتصادی، کشور با مشکلات زیادی مواجه شد.

به گفته وی امروز شرایط ویژه‌ای را به لحاظ شاخص‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی سپری می‌کنیم و شاهد شکل‌گیری نظم نوین جهانی با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی هستیم.

فرماندار ملایر بر لزوم اقناع مردم در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکید کرد

وی کمرنگ شدن حضور آمریکا در منطقه و جهان را یک عامل مهم شکل‌گیری تمدن نوین جهانی دانست و گفت: آمریکا امروز دیگر آمریکای سابق نیست و در حال ذبح شدن است.

فرماندار ویژه ملایر همچنین تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی آبروی خود را وسط گذاشته تا مردم به حق خود برسند و ارزی که برای عده‌ای رانت ایجاد کرده بود، به حلقه آخر یعنی مصرف کننده تعلق بگیرد.

وی مردمی‌سازی یارانه‌ها و اصلاح ارز ترجیحی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: ممکن است در اجرای این طرح اشکالاتی هم وجود داشته باشد، اما همه باید برای اجرای کامل آن به دولت کمک کنیم.

اصلاح ارز ترجیحی، در کاهش پرونده‌های اقتصادی اثرگذار است

رییس دادگستری ملایر نیز در این جلسه با بیان اینکه با توجه به تحولات دنیا، باید با هوشمندی مسائل اقتصادی را رصد کرد، افزود: طرح اصلاح ارز ترجیحی یک ضرورت است و تبیین اهداف این طرح از وظایف همه نهادها، دستگاه‌های اجرایی و نهاد روحانیت است.

"سعید احمدی‌فر" بیان کرد: دولت سیزدهم با شجاعت و با پشتوانه مردمی نسبت به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اقدام کرده و عبور از این گردنه سخت، نیازمند اقناع‌سازی و آگاهی مردم توسط کارگزاران اجتماعی و روحانیون و افراد تاثیرگذار است.

وی مشارکت و پشتوانه مردمی را لازمه اجرای این طرح دانست و تاکید کرد: منبر مساجد در کنار خطبه‌ها، موعظه و احکام دینی، مکانی برای تقویت نظام است.

احمدی‌فر با بیان اینکه دستگاه قضا نیز در اجرای این طرح در کنار دولت است، گفت: بدون شک اجرای این طرح در کاهش پرونده‌های اقتصادی تاثیرگذار است و موفقیت در اجرای این طرح، قطعا موفقیت دستگاه قضایی است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز با بیان اینکه دولت سیزدهم با شجاعت و دلسوزی طرح اصلاح ارز ترجیحی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را اجرا کرد، جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری، مدیریت کالاهای اساسی و فراهم شدن امنیت غذایی را از دستاوردهای این طرح برشمرد.

سرهنگ"علی‌اصغر فارسی" خواستار اقناع‌سازی و روشنگری به مردم در خصوص اجرای طرحشد و اظهار داشت: مدیران، دهیاران، روحانیون و همه اقشار مردم هرگونه احتکار و موارد سوء استفاده‌های اقتصادی را برای اجرای هر چه بهتر این طرح گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha