۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۲۱
کد خبر: 84750530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ داروساز حین خدمت بر اثر کرونا در کشور شهید شدند

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۲۱
کد خبر: 84750530
۳۰ داروساز حین خدمت بر اثر کرونا در کشور شهید شدند

مشهد- ایرنا- رییس انجمن داروسازان ایران گفت: تعداد شهدای داروساز به خاطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در دوران شیوع کرونا تاکنون ۳۰ نفر ثبت شده است که ایثار و فداکاری آنان برای همیشه ماندگار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد باقر ضیاء در حاشیه برگزاری همایش انجمن داروسازان ایران در جمع خبرنگاران، افزود: داروسازان در ایام بحران کرونا اقدامات موثری بویژه در بحث تولید و توزیع داروهای موردنیاز مبتلایان به کووید ۱۹ را به ثمر نشاندند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ داروخانه در کشور فعالیت دارند و همچنین ۴۷ شعبه انجمن داروسازان ایران در استان‌های مختلف فعال است.

رییس انجمن داروسازان ایران در خصوص مشکلات انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: هر سه سال یکبار انتخابات انجمن داروسازان ایران برگزار می‌شود که علاوه بر این مدت، اکنون ۱.۵ سال از موعد برگزاری انتخابات گذشته و هنوز انتخابات جدید برگزار نشده است و با وجود پیگیری‌ها مجوزی از سوی وزارت کشور در این زمینه صادر نشده است.

وی خاطر نشان کرد: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم تا با تصویب طرحی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و یا اتخاذ راهکار دیگری مشکلات موجود بر سر راه برگزاری انتخابات این انجمن را رفع کنند.

ضیاء افزود: موضوع دیگر بحث تعرفه‌ داروسازان است، چراکه اکنون تعرفه‌های پزشکی اعلام شده و از نمایندگان مجلس تقاضا داریم پیگیر این موضوع باشند و از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطالبه‌گری کنند.

وی در ادامه گفت: در سال‌ ۱۳۶۵ با یک برنامه در مجلس شورای اسلامی، تشکل‌های مردمی از قیومیت کمیسیون ماده ۱۰ حذف و خارج شد و تا به امروز جایگزینی برای این قانون دیده نشده است که این موضوع فعالیت انجمن داروسازان را در تمام عرصه‌ها تحت‌ تاثیر قرار داده است. 

وی با اشاره به اینکه از سالها قبل به دنبال یک استراتژی اساسی دارویی بر طبق مبنای علمی بودیم، اضافه کرد: تدوین سند اشتغال داروسازان در راستای ارتقای خدمات داروسازان در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مورد تاکید است. 

ضیاء با بیان اینکه با کمک فرهنگستان علوم دارویی نیز کلیات سند آماده شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم بعد از اجرای این سند به ۸۰ درصد درخواست‌های مردم و مسولان در حوزه دارو پاسخ داده شود.

رییس انجمن داروسازان ایران با ذکر این نکته که داروخانه‌ها در شرایط فعلی وارد سیر ورشکستگی می‌شوند، تاکید کرد: علاوه بر این سیستم توزیع دارویی الکترونیک برای داروخانه‌ها نیاز است تا توزیع عادلانه دارویی مدیریت شود و نباید توزیع دارو در انحصار قرار داشته باشد.

۳۰ داروساز حین خدمت بر اثر کرونا در کشور شهید شدند

نایب رییس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حوزه‌ دارو باید دهک‌های پایین جامعه در نظر گرفته شود و از منفعت‌طلبی برخی در حوزه‌ تکثر داروخانه‌ها جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی افزود:  قوانین و مصوبات حوزه‌ دارویی باید نیاز مردم و داروسازان را بتواند برآورده کند.

وی بیان کرد: باید سطح‌بندی علمی داروسازان برای ایجاد داروخانه های جدید در نظر گرفته شود و داروسازان با رتبه‌های مختلف در سطح جغرافیا شهری و روستایی پراکنده شوند.

وی با بیان لزوم پیگیری تعرفه‌های خدمات دارویی در مجلس‌ افزود: در مسیر پیگیر مطالبات داروسازان هستیم تا مشکلی در تهیه، تولید و عرضه انواع داروها به‌ویژه داروهای مصرفی بیماران خاص نداشته باشند.

۳۰ داروساز حین خدمت بر اثر کرونا در کشور شهید شدند

نایب رییس انجمن‌ داروسازان ایران نیز در این همایش گفت: تعرفه‌های همه گروه‌های پزشکی، روان‌شناسی و پرستاری مشخص شده‌، اما تعرفه‌های داروسازان هنوز تعیین نشده است‌. 
دکتر سید علی فاطمی با بیان اینکه تعرفه‌های داروسازان  باید طبق قانون مشخص شود، خاطر نشان کرد: وقتی نرخ تعرفه‌ها مشخص باشد همه‌چیز شفاف خواهد بود و مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

همایش انجمن داروسازان ایران امروز به میزبانی انجمن داروسازان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha