۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84752146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سبک زندگی اسلامی باید در دانشگاه‌ها تبیین شود

بجنورد-ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی باید در دانشگاه‌ها تبیین شود گفت: اساتید الگوی جوانان به خصوص دانشجویان هستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمود نبوی روز شنبه در نشستی با اساتید، کارکنان و مسوولان تشکل های دانشجویی در دانشگاه پیام نور خراسان شمالی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب چشم انداز ۴۰ سال‌ آینده را در بخش های مختلف ترسیم کردند که معنویت و اخلاق بخش مهم این بیانیه است.

وی مسائل مربوط به معنویت و اخلاق را از دغدغه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: باید در کنار علم و دانش، مسائل اخلاقی را نیز با هوشیاری به جوانان بیاموزیم، هم اینک تمامی رفتار و کردار اساتید و کارکنان در دانشجویان تاثیرگذار است که باید در این راستا باید به صورت عملی به آنان رفتارهای درست را آموزش بدهیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور  افزود: اساتید باید در کنار درس به دانشجویان رفتار درست، نظم و انضباط، اخلاق را آموزش بدهند تمامی کارکنان دانشگاه همچون معلم نقش دارند.

وی با بیان اینکه امروز با سبک زندگی اسلامی فاصله داریم افزود: باید دانش و مهارت زندگی را بیاموریم که در این خصوص دانشگاه ها باید برنامه هایی داشته باشن که به جوانان اموزش دهند.

نبوی اظهار داشت: هم اکنون باید مهارت های مختلف از جمله مهارت معنویت افزایی، مدیریت خانواده، مهارت ارتباط موثر را به جوانان و همچنین اقشار مختلف آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه اساتید و معلمان باید همچون پدر و مادر باشند افزود: حتی اگر معلمان شخصا علاقه ای به نقش الگو بودن نداشته باشند باز هم الگو هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور  با بیان اینکه اگر افراد اثرگذار در جامعه که شامل مسوولان، مدیران، کارکنان سازمان های مختلف و همچنین دانشگاه ها می شود خطایی کنند خطای آنان بزرگ تر جلوه می دهد افزود: حتی گناه این افراد نیز نسبت به افراد عادی بزرگ تر است.

وی بر توجه به نقش الگویی بودن تاکید کرد و گفت: ویژگی های این افراد ارتباط با خدا بودن، ارتباط معنوی با خدا، اهل عمل بودن، حسن معاشرت و احساس مسوولیت داشتن است.

نبوی به وظیفه سنگین معلمان و اساتید اشاره ای کرد و گفت: نقش الگویی بودن بسیار مهم است و رفتارهای ما در جامعه الگو است باید در این زمینه تلاش کنیم.

نشست صمیمی مسوول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پیام نور سازمان مرکزی با حضور اساتید، کارکنان و شماری از مسوولان تشکل های دانشجویی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha