۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84753862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرصت حضور دانش‌آموزان در مراکز دانش بنیان فراهم شود

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84753862
فرصت حضور دانش‌آموزان در مراکز دانش بنیان فراهم شود

تهران_ ایرنا_ وزیر آموزش و پرورش گفت: باید با گسترش بحث گردشگری و سفرهای میدانی برای دانش آموزان فرصت مراجعه به مراکز دانش بنیان مهیا شود تا به این واسطه پژوهش‌سراها رونق یابند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از پژوهشگاه رویان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  ۶۸۰ پژوهش‌سرا باید به عنوان بخشی از نظام آموزش و پرورش برای شکوفایی استعدادهای حوزه های مختلف پژوهشی دانش آموزی فعال باشند.

وی افزود:  این تعداد پژوهشسرا باید از کارکرد و کارآمدی کامل برخوردار باشند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال، فرصت خوبی پیش رو است تا این تعداد پژوهش‌سرا را از مسیر کلیشه ای به یک مسیر نوین هدایت کنیم.

نوری با تاکید بر راه اندازی مراکز نوآوری گفت: باید به ابن واسطه با موسساتی مانند رویان و جهاد دانشگاهی ارتباط برقرار کنیم تا این مراکز به مراکز نوین تبدیل شوند.

وی همچنین درباره پرورش دانش آموزان برای انجام فعالیت‌های دانش بنیان اظهار کرد: دانش آموزان مستعد بسیاری در این زمینه داریم،  بنابراین 

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید بستر برای دانش آموزانی که تمایل دارند فراهم شود تا بتوان دانش آموزان مستعد را به سمت شکوفایی استعداد هدایت کرد و فرصت یادگیری برای این افراد فراهم شود.

نوری همچنین درباره اقدامات آموزش و پرورش برای معرفی شهید آشتیانی به دانش آموزان خاطر نشان کرد: باید همه برای آشنایی دانش آموزان با شخصیت شهید آشتیانی کمک کنند،  به طور مثال هفته بزرگداشت مقام معلم هفته زمان ظهور و بروز و معرفی استعدادهای معلمان بود تا آنهارا معرفی کنیم.

وی ادامه داد:  معرفی معلمانی مانند آشتیانی باید در کتاب درسی صورت گیرد و در قالب های مختلف یادواره و جشنواره به دانش آموزان معرفی شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همچنین برای ایجاد موزه های علم و فناوری باید از فضاهای موجود استفاده کنیم تا این موزه ها در هر استان و در اندازه های کوچک، بزرگ و متوسط  راه اندازی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha