۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84755148
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۸۳ درصد اعتبارات مشاغل خانگی بردسکن به حوزه بانوان اختصاص یافت

مشهد- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بردسکن با اشاره به نقش پررنگ بانوان در حوزه اشتغال خانگی گفت: از مجموع چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی در این شهرستان طی پارسال، ۸۳ درصد آن به حوزه بانوان اختصاص یافته است.  

به گزارش خبرنگار  ایرنا، حسین غلامی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از کارگران نمونه واحدهای تولیدی، معدنی و خدماتی این شهرستان با بیان‌اینکه کارگران همواره در تمامی عرصه‌های انقلاب نقش تاثیرگذاری داشته‌اند، افزود: کارگران جزو وفادارترین قشر جامعه هستند و با حضور همیشگی در صحنه،  این موضوع را به اثبات رسانده‌اند.

 وی بیان کرد: اکنون  با وجود همه مشکلات، کارگران در عرصه تولید نقش مهمی ایفا می‌کنند و در خط مقدم جبهه اقتصادی به عنوان سربازان این جبهه کشور گام بر می‌دارند.  

وی در ادامه از فعالیت ۳۴ تشکل کار و کارگری در شهرستان بردسکن خبر داد و گفت: پارسال ۶۰ درصد پرونده‌های شکایت کارگری از کارفرمایان در این شهرستان منجر به صلح و سازش شده است.

غلامی با بیان اینکه در شهرستان بردسکن با فعالیت معادن در منطقه نیروی بیکار واقعی نداریم، افزود: در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و در سایه همدلی مجموعه مدیریتی، افق روشنی پیش روی این شهرستان قرار گرفته است و با استفاده از پتانسیل منطقه در زمینه جذب سرمایه‌گذاران تلاش خواهیم کرد.

فرماندار بردسکن  نیز در این  مراسم گفت: در این شهرستان ۱۲ معدن فعال وجود دارد که در حوزه مس، طلا و سنگ‌آهن فعالیت می‌کنند که با به‌ کارگیری بیش از ۳ هزار نفر بیشترین اشتغال‌زایی را به خود اختصاص داده‌اند.

علی دهقان‌زاده افزود: بردسکن به لحاظ معادن دومین قطب معدنی در خراسان رضوی و در حوزه کانی مس جایگاه اول را در خراسان رضوی داراست.

وی با بیان اینکه اقتصاد برچهار پایه کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات است، افزود: اگر بخواهیم تولید ناخالص ملی داشته باشیم باید حوزه تولید به این موارد توجه شود.

دهقان زاده با اشاره به نامگذاری سال "تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین" از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: کارگران نقش عمده‌ای در تحقق شعار سال دارند و در تمام دورانی که دشمنان قسم خورده نظام تلاش داشتند تا با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه، اقتصاد کشور را با چالش‌های اساسی مواجه کنند، این کارگران بودند که در خط مقدم جبهه اقتصادی که نبردی نابرابر با دنیای استکبار بود، قرار گرفته و سنگر تولید را رها نکردند.

در این مراسم از ۱۵۰ نفر از کارگران و مدیران نمونه واحدهای تولیدی و روسای اداراتی که در ارائه خدمات به قشر عزیز کارگر همکاری داشتند، تجلیل شد.

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha